Coca-Cola Signature Mixers kommer nu till Sverige

Coca-Cola Signature Mixers kommer nu till Sverige

Nu kommer Coca-Cola Signature Mixers till Sverige – en produktserie i fyra olika varianter som är utvecklade för att blandas med mörk premiumsprit. Serien är omsorgsfullt framtagen tillsammans med världsledande bartenders och kommer att finnas på utvalda barer och restauranger i Sverige.

Coca-Cola är sedan lång tid tillbaka en populär mixer för mörk sprit. För att utveckla denna kombination vidare bjöds framstående bartendrar in för att experimentera med över 200 ingredienser vilket resulterade i den nya mixerserien för mörk sprit – Coca-Cola Signature Mixers. Slutresultatet är fyra sofistikerade smakvarianter; Smoky Notes, Spicy Notes, Herbal Notes och Woody Notes.

– Med Coca-Cola Signature Mixers vill vi erbjuda en sofistikerad mixer med nya smakupplevelser. De olika varianterna blandas väl med mörk sprit, men är också goda att dricka som de är, säger Cecilia Lindau Berglund, Senior Brand Manager på Coca-Cola AB.

Glasflaskan som Coca-Cola Signature Mixers kommer i är inspirerad av en av de första Coca-Cola- flaskorna, kallad The Hutchinson, och rymmer 200 ml. På flasketiketterna finns också namnen på de bartendrar som varit med och utvecklat respektive smak.

Coca-Cola Signature Mixers lanseras i Sverige vecka 38 i utvalda restauranger och barer. Produkterna innehåller ingen alkohol och är även goda att dricka som de är.

Om Coca-Cola Signature Mixers:

• 01 Coca-Cola Signature Mixers Smoky Notes av Max Venning, Bar Three och Three Sheets, London

En intensivt aromatisk blandning med rökta toner som gifter sig väl och ger en nyanserad dimension till djup, kryddig rom och premium whisky. Ylang-Ylang och ambrettfrö balanseras med en bas av varma kryddor.

• 02 Coca-Cola Signature Mixers Spicy Notes av Adriana Chía, Antigua Compania de las Indias, Barcelona och Pippa Guy, The American Bar på The Savoy, London

En sofistikerad och komplex blandning. Lime, ingefära, kryddig jalapeno, rosmarin och aromatisk jasmin gifter sig väl för att skapa en mixer balanserad av zest och jordiga smaker att blandas med kryddig rom, lagrad tequila och kryddig eller sötaktig whisky.

• 03 Coca-Cola Signature Mixers Herbal Notes av Antonio Nevares, Dr Stravinsky, Barcelona

En härlig blommig, krispig och syrlig mixer som utvecklats för att erbjuda fräscha och örtiga toner för en kräsen smakpalett. Genom dess balanserade nyanser av citrongräs, jordiga toner av dillfrö och tagetes är det en tilltalande mixer med en uppfriskande, enkel profil som gifter sig vackert med whiskies och de flesta typer av rom.

• 04 Coca-Cola Signature Mixers Woody Notes av Alex Lawrence, tidigare på Dandelyan, The Mondrian, London

Framtagen från en blandning av jordig patchouli, citrusig yuzu och aromatisk basilika har Coca-Cola Signature Mixers Woody Notes en syrlig, lätt och uppfriskande profil med en hint av värme. Den är uppbyggd för att förstärka upplevelsen av fylligt trä och de mer söta tropiska smakerna som finns i gyllene rom och träiga whiskies.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® , Honest® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Vi har åtagit oss att minska det tillsatta sockret med 15 procent i produktportföljen till 2025. Våra PET-flaskor ska bestå av minst 50% återvunnen PET 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.