Coca-Cola slår ett schlag(er) för Melodifestivalen i butik

Efter förra årets framgång växlar nu Melodifestivalens huvudsponsor Coca-Cola upp sitt engagemang och stärker samarbetet med många kunder genom olika aktiviteter och exponeringar på försäljningsställen över hela Sverige. Bland annat anordnas en tävling där trettio vinnare vinner exklusiv spelning med årets vinnare av Melodifestivalen.

I helgen drar Sveriges största TV-evenemang igång och Coca-Cola i Sverige växlar i år upp sitt engagemang och sponsorskap ytterligare tillsammans med sina kunder.

– Vi är stolta över att fortsatt vara huvudsponsor till ett svenskt fenomen. För Coca-Cola är Melodifestivalen ett utmärkt tillfälle att stärka samarbetet med våra kunder och aktivera försäljningsställen med hela vår dryckesportfölj, en portfölj som passar utmärkt för ett njutningstillfälle tillsammans med familj och vänner, säger Aleksander Naess, Marknadsdirektör för Coca-Cola European Partners Sverige.

Inför och under Melodifestivalen kommer det att synas i butik, på hotell, i caféer och på restauranger att det är schlagertider. Bland annat ställs backar och produkter upp i butiker i form av en schlagerscen och på restauranger runt om i landet erbjuds konsumenter en speciell schlagerdrink. När man köper någon av våra drycker kan man också vara med och tävla om att bli en av 30 personer som får gå påen exklusiv spelning med årets vinnare av Melodifestivalen.

Coca-Cola European Partners Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua, Powerade och Minute Maid. Cirka 750 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook