Cochlear™ Nucleus® 5-systemet går från klarhet till klarhet

Lanseringen av det prisvinnande Cochlear™ Nucleus® 5-systemet innebär en betydande upptrappning av förbättringar, liksom en utökad bakåtkompatibilitet.

Sedan lanseringen i mitten av 2009 har Nucleus 5 åtnjutit enastående framgång och erkännande. Kundtillfredställelse och prestanda nådde en höjdpunkt i juli 2010, då detta innovativa system erhöll red dot-priset för produktdesign, en av världens mest prestigefyllda utmärkelser.

CP810 Ljudprocessor

Utvidgad bakåtkompatibilitet och utökat stöd för FM-system

CP810 ljudprocessor ger användare av alla åldrar en hörförmåga i världsklass, i en elegant och ergonomisk design. Med version 3 av CP810 ljudprocessor kan användare med Nucleus 24-implantat utnyttja de betydande fördelarna med Nucleus 5-systemet. Detta förstärker ytterligare Cochlears starka och sammanhängande historia av bakåtkompatibilitet, som ger användarna tillgång till den senaste teknologin och en fortlöpande förbättring av hörförmågan.

Med version 3 av CP810 ljudprocessor kommer även stöd för Dynamic FM. Detta medför viktiga fördelar, särskilt för användare i skolåldern, då Cochlear™ i den senaste generationens ljudprocessorer kan erbjuda stöd för ett bredare utbud av FM-lösningar

CR110 Remote Assistant

Förenklad användning i enlighet med önskemål från användare

Med CR110 Remote Assistant, marknadens enda fjärrkontroll med tvåvägskommunikation, bröt Cochlear ny mark för att ge användaren fullständig och trådlös kontroll över sin ljudprocessor. För att ytterligare förenkla och strömlinjeforma apparatens sätt att övervaka och hantera CI-systemet, introduceras nu version 3 som innebär viktiga förbättringar i CR110. Dessa förbättringar kommer som ett direkt svar på återkoppling från användare angående det redan existerande användargränssnittet och är en påminnelse om Cohlears löfte om fortlöpande förbättring, med fokus på användaren.

I version 3 ingår en ny hårdvaruprogramvara för CR110 Remote Assistant, som fokuserar på användargränssnittet. Programvaran innehåller ett nytt ”Enkelt läge” där användaren snabbt och enkelt får tillgång till de viktigaste funktionerna, men behåller även det ”Avancerade läget” som ger den erfarne användaren möjlighet att finjustera systemet enligt egna önskemål och behov.  Användare som redan har CR110 kommer att kunna få den uppgraderad via Custom Sound™ Suite 3.2 och på så sätt dra nytta av alla fördelar i den nya hårdvaruprogramvaran.

En nytt och enklare kopplingsförfarande för såväl unilateral som bilateral användning är nu också tillgängligt. Med detta kan användaren genomföra en koppling med ett enda knapptryck, efter det att spole och CR110 förts samman.

Cochlear Custom Sound™ Suite 3.2

Bättre funktionalitet för ingenjören/audionomen

Liksom förbättringarna i CR110, är majoriteten av förändringarna i Custom Sound™ Suite 3.2 en respons på kundåterkoppling angående befintliga funktioner. Med Custom Sound™ Suite 3.2 kan ingenjören/audionomen uppgradera varje användarens ljudprocessor och Remote Assistant för att ge tillgång till nya funktioner, däribland:

• stöd för att CP810 ljudprocessor ska kunna användas med implantatfamiljen Nucleus 24
  • förbättrat gränssnitt för bestämning av lämpligt batteri
  • möjlighet att använda kodningsstrategierna CIC och SPEAK i CP810 ljudprocessor

Med utgivningen av version 3 av Nucleus 5-systemet förstärker Cochlear ett redan framgångsrikt system med funktioner som innebär betydande fördelar för både användarna och personalen på den behandlande CI-kliniken.

Läs mer på www.cochlear.se.