Cohn & Wolfe rekryterar Erik Fager från LIF

Pressmeddelande  •  2010-08-19 10:10 CEST

Cohn & Wolfe rekryterar Erik Fager, tidigare Director of Political Affairs och sakkunnig inom politikerkontakter och sociala medier på LIF, branschorganisationen för de forskande läkemedelsföretagen. Erik tar rollen som ansvarig för Public Affairs och affärsområdet Hälsa på Cohn & Wolfe.

Cohn & Wolfe, tidigare GCI Stockholm, är en av Sveriges ledande kommunikationsbyråer inom hälsa. Byrån har genom åren byggt upp en bred kompetens inom hälsa, vård, läkemedel, omsorg och forskning. Kunderna är både svenska, nordiska och internationella. Rekryteringen av Erik ligger i linje med företagets strävan att utveckla sitt erbjudande inom Public Affairs med särskild inriktning inom hälsa.

– Cohn& Wolfe är en byrå jag följt genom åren. Den kompetens som hälso- och PA-teamet besitter är imponerande. Mixen av medarbetare innebär att vi kan möta våra kunders behov av mer strategisk analys och kommunikation. Min målsättning är att vi kan ta oss an nya intressanta uppdrag bland såväl nya som befintliga kunder, säger Erik Fager.

– Min ambition är att alltid rekrytera de bästa på marknaden. För att hitta den som var bäst lämpad att utveckla vårt erbjudande inom Public Affairs pratade jag med såväl medarbetare som personer i branschen som jag har stort förtroende för. Det namn som oftast dök upp var Eriks och därför tog jag kontakt med honom och ömsesidigt tycke uppstod, säger vd Marta Karlqvist.

Erik har innan sina sex år på LIF en bakgrund inom patientrörelsen; Neurologiskt Handikappades Riksförbund (NHR) och Handikappförbunden (HSO). Erik har en Fil. Kand. i statsvetenskap från Stockholms universitet.

För mer information vänligen kontakta

Marta Karlqvist, vd Cohn & Wolfe, 0708-53 53 60, marta.karlqvist@cohnwolfe.com

Erik Fager, 0733-42 27 26, erik.fager@cohnwolfe.com