Colliers förmedlar logistiklokal rekordsnabbt

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2011 10:45 CEST

Foto: Niklas Bernstone

Colliers har företrätt tredjepartslogistikern Speed Logistics i sökandet efter nya logistiklokaler. Speed Group har över 300 anställda och har sitt säte i Borås. Den nya logistiklokalen handlar inte om en flytt utan snarare om en upphandling om en distributionslösning som Speed vunnit. Eklandia Fastighets AB är fastighetsägare till lokalerna om 27 787 m² i Arendal, Göteborg dit Speed flyttade 1 Juni 2011. Hela processen har gått anmärkningsvärt snabbt med första kontakt i april i år.

Jesper Andersson, delägare i Speed Logistics AB säger:

-”Vårt affärsupplägg, innehållande bl a en mycket ändamålsenlig logistiklokal, gjorde att vi lyckades vinna affären trots hård konkurrens. I denna typ av upphandlingar är kvaliteten på servicen och tidsfaktorn mycket viktiga aspekter. Genom ett snabbt och mycket kundvänligt agerande av Colliers och Eklandia möjliggjordes affären. Denna affär är en milstolpe i Speed Groups historia och kommer att utgöra stommen i vår fortsatta expansion på logistiksidan. Det är alltid glädjande att få affärer till Västra Götalandsregionen.”

Colliers är ett av världens största företag inom fastighetsrådgivning med 512 kontor i 61 länder. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi ökar lönsamheten för investerare, fastighetsägare och hyresgäster inom kommersiella fastigheter. Våra marknader är Kontor, Industri & Logistik, Handel samt Bostäder.

Kommentarer (0)

Kommentera