Ninetech blir EPiServer-partner

EPiServer har sedan några år tillbaka utvecklats till ett av de mest använda webbpubliceringsverktygen i Sverige. Allt fler större organisationer inom privat och offentlig sektor använder EpiServer som webbplattform både för intranätet och för webbplatsen.

EpiServer är ett dynamiskt publiceringsverktyg som skräddarsys för att passa alla typer av webbplatser, såväl intranät, extranät, kampanjwebbar och vanliga webbplatser. Verktyget skiljer på design, teknik och innehåll samt erbjuder flertalet färdiga mallar vilket gör att det blir enkelt att specifikt anpassa för kundens önskemål. Därutöver finns också väl utvecklad användarbehörighet samt stöd för tillgänglighet.

Ninetech kommer även att erbjuda flertalet idag befintliga kringtjänster både till nya och befintliga EpiServer-användare. Nämnas kan design-, strategi- och innehållstjänster samt därutöver även sökmotoroptimering och webbanalys som idag alltid erbjuds vid utveckling av en webbplats hos Ninetech. Därutöver kommer också de egenutvecklade webblösningarna, webbapplikationer, erbjudas i kombination med EpiServer.

• webbanalys
  • sökmotoroptimering
  • episerver

Ninetech erbjuder kunskap och lösningar inom digital marknadskommunikation och IT. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 140 miljoner kronor och sysselsätter ca 120 personer med kontor i Karlstad, Stockholm, Malmö, Göteborg och Växjö.