BOLÅN: Bästa förhandlarna i Juni 2019 fick 1,08%

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2019 07:41 CEST

Bolånebarometern juni 2019

Juni månads bolånebarometer visar att bland Comboloans medlemmar så var det hos Danske Bank som det var mest fördelaktigt att förhandla under juni månad. Danske Bank erbjöd de 20% bästa förhandlarna 1,08%, vilket är 1 räntepunkt lägre än föregående månad. På andra plats kom Skandiabanken med 1,09% och på tredje plats kom SEB med 1,19%. Bland genomsnittsförhandlarna hos Comboloan så var det Skandiabanken som var bäst med 1,17%, vilket var 4 räntepunkter lägre än motsvarande siffra från maj.

Danske Bank har utmanat de svenska storbankerna under lång tid och är en av utmanarna som på riktigt börjat ta marknadsandelar under en längre tid.

Grafen nedan visar att rörelserna över 6-månader är ganska små. Efter maj månad pekade räntorna något uppåt, men denna månad är det alltså lite ner igen.

- Danske Bank är en av flera banker som utmanar de svenska storbankerna. Danske Bank har under lång tid tagit marknadsandelar på nyutlåning, säger Fredrik Giers

- Både Danske Bank och Skandiabanken som toppar månadens lista har också länge konkurrerat med låga räntor  säger Fredrik Giers

I bolånebarometern går det att utläsa att Comboloans medlemmar har ställt in sig på att boräntorna på 1 års sikt har stigit med 0,20%.

Bolånebarometern visar att bland Comboloans medlemmar så är det rörliga bolån som gäller, 77% valde rörligt.

80% av Comboloans medlemmar fick rabatt genom att förhandla med banken.

Se juni månads bolånebarometer här!

Comboloan har funnits på nätet sedan år 2000. Sedan starten har 140 000 medlemmar hjälpt varandra till lägre bolånekostnader. Vi samlar in räntor och annan bolåneinformation från långivarna i Sverige. Dessa uppgifter använder vi för att via tabeller och interaktiva verktyg guida privatpersoner till rätt långivare.

Comboloan är en fristående bolånesajt. Vi erbjuder inga egna lån. Verksamheten är reklamfinansierad. Långivare och banker har inga ägarintressen i Comboloan.

Partnermoduler

Intresserad av att använda Comboloans funktioner på er hemsida? Här kan du läsa mer om våra partnermoduler (räntetabeller, jämförelser mm), våra villkor samt hur du använder dem.

Till partnersidan här!