BOLÅN: Bästa förhandlarna i Maj 2019 fick 1,09% hos utmanarbanken

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2019 07:21 CEST

Bolånebarometern maj 2019

Maj månads bolånebarometer visar att bland Comboloans medlemmar så var det hos Skandiabanken som det var mest fördelaktigt att förhandla under maj månad. Skandiabanken erbjöd de 20% bästa förhandlarna 1,09%, vilket är 1 räntepunkt högre än föregående månad. På delad andra plats kom SEB och Swedbank med 1,19%. Bland genomsnittsförhandlarna hos Comboloan så var det även där Skandiabanken som var bäst med 1,21%, vilket var 12 räntepunkter högre än motsvarande siffra från april.

Skandiabanken har utmanat storbankerna under lång tid och månad efter månad erbjuder Skandiabanken ett alternativ om man vill pressa ner räntan.

Grafen nedan visar att rörelserna över 6-månader är väldigt små. Möjligtvis kan den höjda nivån för genomsnittsförhandlarna indikera ett trendskifte uppåt, men det är bara en månad och kan inte att betraktas som en trend ännu.

- Skandiabanken fortsätter att visa att man vill konkurrera om nya kunder med pris, säger Fredrik Giers

- Det är intressant att SEB och Swedbank denna månad delar andraplatsen, är det kanske ett tecken på att storbankerna är villiga att pruta för att försvara sina marknadsandelar (?), säger Fredrik Giers

I bolånebarometern går det att utläsa att Comboloans medlemmar har ställt in sig på att boräntorna på 1 års sikt har stigit med 0,40%.

Bolånebarometern visar att bland Comboloans medlemmar så är det rörliga bolån som gäller, 84% valde rörligt.

81% av Comboloans medlemmar fick rabatt genom att förhandla med banken.

Se maj månads bolånebarometer här!

Comboloan har funnits på nätet sedan år 2000. Sedan starten har 140 000 medlemmar hjälpt varandra till lägre bolånekostnader. Vi samlar in räntor och annan bolåneinformation från långivarna i Sverige. Dessa uppgifter använder vi för att via tabeller och interaktiva verktyg guida privatpersoner till rätt långivare.

Comboloan är en fristående bolånesajt. Vi erbjuder inga egna lån. Verksamheten är reklamfinansierad. Långivare och banker har inga ägarintressen i Comboloan.

Partnermoduler

Intresserad av att använda Comboloans funktioner på er hemsida? Här kan du läsa mer om våra partnermoduler (räntetabeller, jämförelser mm), våra villkor samt hur du använder dem.

Till partnersidan här!