BOLÅN: Bästa förhandlarna i Mars 2019 fick 1,09% hos 2 nischbanker

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2019 09:38 CEST

Bolånebarometern mars 2019

Mars månads bolånebarometer visar att bland Comboloans medlemmar så var det hos Skandiabanken och Landshypotek som det var mest fördelaktigt att förhandla under mars månad. Skandiabanken och Landshypotek erbjöd de 20% bästa förhandlarna 1,09%, vilket är 10 punkter högre än föregående månad. På tredje plats kom Nordea med 1,13%. Bland genomsnittsförhandlarna hos Comboloan så var det även där Skandiabanken som var bäst med 1,13%, vilket var lägre än motsvarande siffra från febrauri som då låg på 1,16%.

Det är alltså samma topptrio som de senaste månaderna, men i lite olika ordning. Landshypotek och Skandiabanken har utmanat storbankerna om marknadsandelar och Nordea är den av storbankerna som valt att konkurrera mest med pris.

Grafen nedan visar att de 20% bästa förhandlarna fick lite högre boräntor under mars, medan genomsnittsförhandlaren fått billigare bolån.

- Det är intressant att det fortfarande går att förhandla sig till riktigt bra rabatt på bolånen, säger Comboloans VD Fredrik Giers.

- Landshypoteket, Skandiabanken och Nordea dominerar och är helt klart de långivare som erbjuder lägst boränta , säger Fredrik Giers

I bolånebarometern går det att utläsa att Comboloans medlemmar har ställt in sig på att boräntorna på 1 års sikt har stigit med 0,20%.

Bolånebarometern visar att bland Comboloans medlemmar så är det rörliga bolån som gäller, 81% valde rörligt.

78% av Comboloans medlemmar fick rabatt genom att förhandla med banken.

Se mars månads bolånebarometer här!

Comboloan har funnits på nätet sedan år 2000. Sedan starten har 140 000 medlemmar hjälpt varandra till lägre bolånekostnader. Vi samlar in räntor och annan bolåneinformation från långivarna i Sverige. Dessa uppgifter använder vi för att via tabeller och interaktiva verktyg guida privatpersoner till rätt långivare.

Comboloan är en fristående bolånesajt. Vi erbjuder inga egna lån. Verksamheten är reklamfinansierad. Långivare och banker har inga ägarintressen i Comboloan.

Partnermoduler

Intresserad av att använda Comboloans funktioner på er hemsida? Här kan du läsa mer om våra partnermoduler (räntetabeller, jämförelser mm), våra villkor samt hur du använder dem.

Till partnersidan här!