BOLÅN: Bästa förhandlarna i november fick 1,22% hos SBAB

November månads bolånebarometer visar att bland Comboloans medlemmar så var det hos SBAB som det var mest fördelaktigt att förhandla under oktober månad. SBAB erbjöd de 20% bästa förhandlarna 1,22%, vilket är högre än föregående månad då motsvarande siffra låg på 1,16%. Bland genomsnittsförhandlarna hos Comboloan så var det Danske Bank som var bäst med 1,34%, vilket också är högre än motsvarande siffra från september som då låg på 1,32%.

Trenden sett till medlemmarnas förhandlade räntor över den senaste 3-månadersperioden har nu visat på ett tryck uppåt, detta är speciellt tydligt bland de 20% bästa förhandlarna som inte längre lyckas pruta ner sina bolån på nivåer runt 1%, som gjorde tidigare För genomsnittsförhandlaren är trenden inte lika tydlig, men även där syns en svag trend uppåt.

I bolånebarometern går det att utläsa att många av Comboloans medlemmar nu har ställt in sig på stigande räntor och på 1 års sikt är prognosen att räntorna generellt stigit med 0,40%.

Bolånebarometern visar att bland Comboloans medlemmar så är det rörliga bolån som gäller, 81% valde rörligt vilket är linje med föregående månad.

88% av Comboloans medlemmar fick rabatt genom att förhandla med banken.

Se november månads bolånebarometer här!

• Finans

• boränta
  • fintech
  • bolåneportal
  • bostad
  • banker
  • pruta
  • boräntor
  • förhandling
  • bolåneränta
  • snittränta
  • lån
  • bolån
  • bank
  • listränta
  • räntor

Comboloan har funnits på nätet sedan år 2000. Sedan starten har 140 000 medlemmar hjälpt varandra till lägre bolånekostnader. Vi samlar in räntor och annan bolåneinformation från långivarna i Sverige. Dessa uppgifter använder vi för att via tabeller och interaktiva verktyg guida privatpersoner till rätt långivare.

Comboloan är en fristående bolånesajt. Vi erbjuder inga egna lån. Verksamheten är reklamfinansierad. Långivare och banker har inga ägarintressen i Comboloan.

Partnermoduler

Intresserad av att använda Comboloans funktioner på er hemsida? Här kan du läsa mer om våra partnermoduler (räntetabeller, jämförelser mm), våra villkor samt hur du använder dem.

Till partnersidan här!

Fredrik Giers