Comfort skriver nytt riksavtal med Ekeblad Bostad

Comfort skriver nytt riksavtal med Ekeblad Bostad

Comfort-kedjan har sedan tidigare ett flertal riksavtal. Nu har kedjan ingått ett riksavtal med bostadsutvecklingsbolaget Ekeblad bostäder.

- Vi är mycket stolta över att knyta ytterligare ett företag till våra riksavtal. Riksavtalen underlättar upphandlingsprocessen både för byggaren och våra medlemmar, säger Fadi Kalo, ansvarig projektsäljare på Comfort-kedjan.

Det blir allt svårare att komma in på den svenska bostadsmarknaden och för att bidra till en hållbar bostadsutveckling bygger Ekeblad bostäder kostnadseffektiva bostäder i bostadsrättsform. Avtalet mellan Ekeblad bostäder och Comfort-kedjan innebär att VS entreprenaden kan avropas mot ett av Comforts medlemsbolag.

- Avtalet ger Ekeblad bostäder underentreprenörer möjligheten att avropa VS-entreprenaden via vårt avtal till ett av våra lokala medlemsföretag i det aktuella byggområdet, berättar Fadi Kalo.

- Vi är glada över samarbetet med Comfort som är en kedja med stor erfarenhet och kompetens. Samarbetet ligger helt i linje med vår vision om att bygga prisvärda och trivsamma bostäder för fler, säger Jonas Zachrisson, projektledare och partner på Ekeblad bostäder. Tillsammans med Comfort kan vi säkerställa ett effektivt byggande och samtidigt säkerställa hög kvalité.

Det nya avtalet gäller för samtliga byggnationer som avser projekt med hustypen radhus. Totalt beräknar Ekeblad bostäder bygga cirka 150 radhus per år.

- Vi är mycket glada över att kunna ingå ett avtal med Ekeblad bostäder och ser framemot att bygga upp ett långvarigt samarbete tillsammans med dem, säger Fadi Kalo, ansvarig projektsäljare på Comfort-kedjan.

För mer information, vänligen kontakta:

Fadi Kalo
Projektsäljare, Comfort-kedjan AB