Västeråshotell omdefinierar budget

Det var ett proppfullt Comfort Hotel Västerås som igår kväll invigdes med musik, mat, uppträdanden och skönt mingel. På plats var allt från Västeråsare som funnit eventet genom Facebook till hotellets grundare Petter A Stordalen.

Comfort Hotel Västerås valde att starta invigningen av det nya hotellet i stan redan vid lunch genom att bjuda in 11 startup-företagare i ett samtal om innovation, entreprenörskap och drivet i att gå från idé till framgång. Någonting som har varit grunden i den resa som den nordiska hotellkedjan Comfort Hotel nu genomgår.

- Vår ambition är att visa att budget enbart är någonting som ska märkas i plånboken och inte i upplevelsen. Vi gör nu en resa med hotellkedjan där vi hoppas bevisa att vi både kan erbjuda en bra hotellupplevelse samtidigt som man som gäst känner att sparkontot inte blir länsat. Comfort Hotel Västerås är vår prototyp som vi tagit fram och som är tanken att resten av kedjans hotell ska inspireras av. Västerås är nu, som förr, staden som sätter agendan, säger hotellets VD Fredrik Elfgren.

Under Petter Stordalens lunch med startup-företagare så var det just att våga gå före och våga satsa fullt ut som var det centrala.

- Västerås har en historia som är helt fantastisk med blandningen av entreprenörer med stor genomförandekraft och stora globala jättar där den lokala kunskapen här i stan varit med och byggt deras framgång. Det är någonting som jag inspireras av och som gör det extra kul att få öppna ett nytt hotell i Västerås. Därför var det också självklart för mig att kicka igång det nya hotellet genom att lyfta entreprenörskap och innovation. Med tanke på de jag idag träffat så är det tydligt att det finns en jäkla kraft i den här stan som jag ser fram emot att följa på nära håll, säger Nordic Choice Hotels grundare Petter A Stordalen.

Under kvällen så var det fullt fokus på att uppleva hotellet. Gästerna möttes av en kraftfullt gul entrématta som sedan förde dem in i en hotellobby som var fylld av musik, god mat och dryck och en blandning av gäster som hittat till hotellet genom en Facebook-event-inbjudan.

- Hotellets DNA och hela existens bygger på att gästerna ska ha det bra. Att de inte bara ska sova gott och få en god frukost när de vaknar utan att de känner att de tas väl om hand av personalen, att de kan sitta och jobba i vår lobby eller bara uppdatera sig om vännernas liv. Det här ska vara stället med de lägsta trösklarna dit alla kan komma oavsett storlek på plånboken eller ärende. Syftet med invigningen var just att visa på bredden. Med tanke på stämningen i lokalen så är jag rätt säker på att vi lyckades visa vårt rätta jag, säger Fredrik Elfgren.

Under kvällen uppträdde gruppen Edisax, gästerna var med och skapade hotellets första konstverk, Petter Stordalen ledde en tävling där det gällde att på kortast möjliga tid ta sig mellan XXL-rummets 8 sängar och en DJ såg till att det alltid var en skön feeling.

• comfort hotel

• Västmanland

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 190 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum.