Com Hem öppnar nytt kundservicecenter i Sundsvall

Com Hems kundservice sysselsätter idag runt 700 medarbetare i Västernorrland genom sina kontor i Härnösand och Örnsköldsvik. Under våren utökas närvaron i regionen ytterligare genom ett nytt kundservicecenter i Sundsvall.

- Det är strategiskt rätt för oss att lägga ett kundservicecenter i Sundsvall, på lämpligt avstånd från våra befintliga kontor i Härnösand och Örnsköldsvik. Vi breddar på så sätt rekryteringsunderlaget till vår verksamhet samtidigt som vi behåller vår starka närvaro i regionen vilket ger många fördelar. Med etableringen förbättrar vi ytterligare våra förutsättningar att rekrytera bra personal till Com Hem, det är viktigt för att vi ska hålla en god servicenivå gentemot våra kunder, säger Krister Tånneryd, Direktör för Drift och Kundservice på Com Hem.

Det nya kontoret beräknas öppna i början av maj och lokalerna är anpassade för upp till 100 arbetsplatser.

- Vi kommer under våren ha ett rekryteringsbehov till vår kundservice och det behovet kommer vi främst täcka upp med vårt nya kontor i Sundsvall. Vi har skaffat lokaler som kommer tillåta att vi växer, men exakt hur många personer vi kommer sysselsätta här på sikt får framtiden utvisa, säger Linda Påhlsson som är chef för Com Hems Kundservice och ansvarig för kontoren i Härnösand, Örnsköldsvik och nu också Sundsvall.

Etableringen i Sundsvall kommer inte ha någon effekt på de som idag arbetar på Com Hems kontor i Härnösand och i Örnsköldsvik. Com Hem har redan idag ett mindre antal medarbetare på Bankgatan 13 i Sundsvall där det nya kundservicentret öppnar senare i vår.

• krister tånneryd
  • linda påhlsson
  • comhem

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 37 procent, närmare 1,78 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni till privatpersoner och företag. Sedan oktober 2013 levererar Com Hem tv-tjänsten TiVo som enda aktör på svenska marknaden inklusive appen TiVoToGo™ som gör att Com Hems kunder kan titta på tv var de vill genom sin läsplatta och telefon. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till www.comhem.se.