Dags för årets bomässa

För femte året i rad arrangeras i helgen bomässan Gör Ditt Boende Bättre i Karlskrona. Årets mässa bjuder på många spännande utställare med produkter för hem och trädgård, föreläsningar och aktiviteter för hela familjen. Dessutom kan besökarna delta i en tävling där en person vinner 10 000 kr att handla för på mässan.

5-års jubileum
Bomässan arrangeras i år för femte gången och intresset från företagen i Blekinge är lika stort som tidigare år. De båda mässhallarna i Idrottshallen är fyllda med 70 utställare som nu väntar på att visa upp sina produkter och tjänster. Tidigare år har besökssiffran legat runt 6 000 personer och årets mässa beräknas locka lika många besökare.

Intressanta nyheter
På bomässan deltar både nationella men främst lokala företag med produkter inom hem och trädgård. Flera intressanta nyheter presenteras under helgen. En av höjdpunkterna är den "kokande vattenkranen" från företaget Quooker.

Solenergiexpert ger råd
Den som besöker mässan på lördag kan ta del av inspirerande föreläsningar inom solenergi och solvärme. En av Sveriges främsta experter inom området, Lars Andrén gästar mässan och delar med sig av sin expertis. Han kommer även erbjuda kostnadsfri energirådgivning. Lars Andrén är expert i Vi i Villas expertpanel och ordförande i Svensk Solenergiförening.

Aktiviteter för barnen
För de mindre besökarna finns som vanligt ett lekland uppbyggt och på lördag kan man träffa Clownen Mike som bjuder på föreställning vid två tillfällen. På söndag gästas mässan av magikern Göran Strandberg. Han kommer underhålla både stora och små besökare.

Gör Ditt Boende Bättre är en publik mässa inom hem och trädgård som arrangeras i Idrottshallen/Östersjöhallen, Karlskrona 14-16 september.

Mer information på www.bomassa.se.

• Blekinge