Linköpings "Handy Girl" utses på bomässan

På fredag öppnar dörrarna för årets Bomässa i Saab Arena i Linköping. Årets mässa bjuder som vanligt på ett stort utbud av produkter och tjänster inom hem & trädgård. Även i år är en stor tälthall uppbyggd utanför arenan för att ge plats till de 113 utställande företagen.  Mässans dragplåster Matte Karlsson dyker upp på söndag och ska bl.a. utse Linköpings "Handy-Girl".

Östergötlands största mässa

Bomässan arrangeras årligen på 14 orter runt om i Sverige. På alla platser har mässan blivit en stark tradition bland både besökare och utställare. Flertalet av utställarna är lokala men en hel del kommer från övriga Sverige med spännande produkter och tjänster. Totalt deltar 113 företag inom bygg, boende, trädgård, interiör och mat på mässan. Det gör mässan till Östergötlands största för hemmafixare.
Projektledare Carl-Johan Bengtsson ser fram emot helgen.
  -Vi har som vanligt haft ett stort intresse för mässan, säger Carl-Johan. Vi har ett bra upptagningsområde i Östergötland och mässan har blivit en stark tradition både bland utställare och besökare. Här kommer göras affärer för många miljoner i helgen, avslutar han.

Några av helgens höjdpunkter:

• På söndag kommer Matte Karlsson, mer känd som Bygglovs-Matte, och håller föredrag på mässan.
  • "Handy Girl"- Linköpings bästa hemmafixare ska utses. Matte Karlsson leder tävlingen där 4 deltagare gör upp om vem som är Linköpings "Handy Girl". Söndag kl. 14.00.
  • "Sinnenas trädgård" är en annorlunda, kul och inspirerande monter där besökarna kan testa sina trädgårdskunskaper genom att använda sina sinnen.
  • Vinn 5000 kr - tävling där en person vinner 5000 kr att handla för.
  • Mässan erbjuder även en hel del god och spännande mat.
  • Bomässans lekland är öppet hela helgen med massor av roliga aktiviteter.
  • Clownen Mike dyker upp på söndag och underhåller både stora och små besökare.
Bomässan arrangeras i Saab Arena (f.d. Cloetta Center) i Linköping 12-14 september.
Öppettider: fredag 12-18, lördag och söndag 10-17.
Mer information och programtider på www.bomassa.se.

• Östergötland

Compass Fairs är Skandinaviens största arrangör av publika bomässor med över 50 mässor och 400 000 besökare årligen. Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt åtta år och har ett dynamiskt team med 13 fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.