Lulu Carter gästar årets bomässa

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 11:59 CET

Kommande helg, 25-27 februari är det återigen dags för bomässan "Gör Ditt Boende Bättre" i Stadium Arena, Norrköping. Vi erbjuder en händelserik mässhelg fylld med fantastiska erbjudanden, inspirerande föreläsningar och intressanta utställare. Årets mässa gästas av Lulu Carter, känd inredare från TV4:s program Äntligen Hemma, som ska inspirera besökarna.

Nyheter på mässan
Årets mässa har ett bredare utbud än någon gång tidigare och här finns något att se och uppleva för alla i familjen. Fokus är liksom tidigare år på bygg, boende, trädgård och interiör men i år finns även en del utställare inom mat och dryck på plats. Här finns trevliga utställare som säljer diverse närodlade, nyttiga och ekologiska produkter. I utställarnas montrar finns en hel del intressanta nyheter att ta del av, bl.a. ett nytt spännande helhetskoncept för att skapa ordning och reda i garage och förråd.

Inspirerande föreläsningar
På lördag erbjuds alla besökare inspiration inför våren med Lulu Carter. Här ges chansen att få nyttiga inredningstips och den som vill få ett par personliga tips kan gärna ta med egna bilder och ritningar på sitt hem. Lulu Carter föreläser på mässan på lördag kl. 11.00 och 15.00. Det blir även andra inspirerande föreläsningar under helgen, bl.a. om trädgårdsdesign.
Norrköping växer så att det knakar och staden är i stort behov av nya bostäder. Både Motala och Norrköpings Kommun finns på plats under helgen och berättar om vilka byggplaner som finns i framtiden i de båda kommunerna.

En mässa för hela familjen
Utanför mässan finns Räddningstjänsten på plats under lördagen och visar upp brandbilar och släcker bränder. Har du ingen brandvarnare i ditt hem bör du ta en titt på Räddningstjänstens aktiviteter. Vårt lekland och vår maskot FIXIT finns självklart på plats för att underhålla de små besökarna.

Välkommen till årets bomässa i Norrköping!

Mer information:
"Gör Ditt Boende Bättre Mässan" arrangeras 25-27 februari i
Stadium Arena, Norrköping.

Öppettider: Fre 12.00-18.00, Lör/Sön 10.00-17.00

Pressackreditering, klicka här.

Foto Lulu Carter: Linus Hallsénius

Compass Fairs är en av Skandinaviens största arrangör av publika bomässor.
Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt tre år och har ett dynamiskt team med nio fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.