Petra Larsson ny VD på CompassFairs Sweden AB

Petra Larsson är ny VD på CompassFairs Sweden AB och tillträdde den 1 april i år. Petra har god erfarenhet av företaget och var med och startade upp CompassFairs 2007 i Sverige, då anställd som projektledare och senare som Key Account Manager. Petra har en pedagogisk bakgrund med erfarenhet i olika yrkesroller och branscher. Före tiden på CompassFairs var Petra inköpare på Konradssons Kakel AB och innan tillträdet som VD var hon rekryteringskonsult på HR Strateg i Jönköping.

- Jag är mycket glad och stolt över det förtroende som nu ges mig. Tillsammans med moderbolaget i Norge och systerbolaget i Danmark är koncernen idag Skandinaviens största mässarrangör och ser jag fram emot att få vara med att utveckla mässorna i Sverige.

Tidigare VD Dennis Roskvist slutar sin anställning i sommar men stannar sedan kvar i koncernen för att i en ny tjänst utveckla den tekniska avdelningen.

För ytterligare information kontakta:

Petra Larsson 076-119 17 93
Dennis Roskvist 076-119 17 90

Compass Fairs är Skandinaviens största arrangör av publika bomässor med över 50 mässor och 400 000 besökare årligen. Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt 11 år och har ett dynamiskt team med 15 fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.