Premiär för ny bomässa

I helgen är det stor premiär för bomäsan Gör Ditt Boende Bättre i Bohuslän. Platsen för mässan är TanumStrand i Grebbestad och här finns cirka 70 företag på plats med intressanta produkter för hem & trädgård. På lördag väntas mycket folk till mässan då besökarna kan få sina antika föremål värderade av antikexperten Peder Lamm.

Nya kontakter ska knytas
För första gången anordnas Bomässan i det vackra västkustsamhället Grebbestad. Med runt 70 utställare på TanumStrand hoppas arrangörerna på succé.
- Det känns jätteroligt att ta Bomässan hit till Grebbestad, det är lite som hemmaplan för mig, säger Madeleine Ehrlin som är projektledare på Compass Fairs Sweden AB och bördig från Strömstad.
Madeleine berättar att de vill göra något i området som kan skapa nya möjligheter för både det lokala näringslivet och lokalbefolkningen att skapa möjligheter att knyta kontakter.
- Vi hoppas att det blir en mötesplats, där nya intressanta kontakter och band kan knytas, säger Madeleine.

Fin respons
I storstäderna finns det i regel ett stort utbud av olika evenemang - i små samhällen å andra sidan är utbudet i regel mer begränsat.
- Vi har fått en väldigt positiv respons från både det lokala näringslivet och ortsborna att det anordnas något nytt på orten, säger Madeleine.

Brett utbud
Under helgen kan besökarna ta del av massor av produkter för hem och trädgård. En lång rad av företagare har anmält sitt intresse av att ställa ut på mässan - allt från kaminer till inredning, värmepumpar och garageportar. Men det bjuds även på andra intressanta inslag. På mässan genomförs en antikrunda på lördag eftermiddag. Antikexperten Peder Lamm värderar då besökarnas medhavda föremål på scenen.
På söndag gästas mässan av Sveriges främsta expert inom solenergi. Ordförande i Svensk Solenergiförening, Lars Andrén kommer berätta om vilka möjligheter som finns för villaägarna när det gäller förnyelsebar energi.

Även mat på mässan
På mässan deltar också ett flertal utställare med fantastiska matprodukter, både lokala men även internationella. Här finns chans att köpa med något gott till kvällen!

Bomässan Gör Ditt Boende Bättre arrangeras 27-29 september p TanumStrand i Grebbestad. På vår hemsida www.bomässa.se finns programtider, utställarförteckning och mer information.

• Västra Götaland

Compass Fairs är Skandinaviens största arrangör av publika bomässor med över 50 mässor och 400 000 besökare årligen. Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt fyra år och har ett dynamiskt team med tolv fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.