Rekordstor bomässa i helgen

På fredag öppnar årets bomässa i Eskilstuna som i år är större än någonsin tidigare. 3 hallar är fyllda fyllda med drygt 100 företag och intressanta produkter för hem & trädgård. Årets stora nyhet på mässan är en antikrunda på lördag, där besökarna kan få sina föremål värderade av antikexperten Peder Lamm.

Rekordstor mässa
Aldrig tidigare har bomässan haft så många utställande företag representerade. 101 företag visar sina nya produkter och tjänster under helgens mässa i MunktellArenan. Carl-Johan Bengtsson är projektledare för mässan och ser fram emot helgen.
- Antikrundan med Peder Lamm har vi genomfört på tidigare mässor i år och det har stundtals varit kaotiskt när alla velat ha sina förmål värderade. Vi räknar med mycket folk när Peder kommer.

Brett utbud
Under helgen kan besökarna ta del av massor av produkter för hem och trädgård. Men det bjuds även på andra intressanta inslag. Flera företag och Eskilstuna kommun erbjuder kostnadsfri rådgivning inom bl.a. trädgård, bygglov, energi, arkitektur och byggnation. På årets mässa genomförs en antikrunda på lördag eftermiddag. Antikexperten Peder Lamm värderar då besökarnas medhavda föremål på scenen.
På söndag gästas mässan även av Sveriges främsta expert inom solenergi. Ordförande i Svensk Solenergiförening, Lars Andrén kommer berätta om vilka möjligheter som finns för villaägare när det gäller förnyelsebar energi.
Den som vill julpyssla kan boka tid och lära sig binda en julkrans. En av mässans besökare lär gå hem med extra stort leende. Under helgen vinner en person 5 000 kr att handla för på mässan. Självklart finns det flera aktiviteter på mässan även för barnen, Clownen Mike dyker upp på söndag och leklandet är öppet hela helgen.

Föreläsningar
Årets bomässa bjuder som vanligt på olika föreläsningar, bl.a. kommer Eskilstuna kommun berätta om kommunens satsning på solel och vindkraft. Andra föredrag under helgen berör områden som energi och byggnation.

Bomässan Gör Ditt Boende Bättre arrangeras i MunktellArenan, Eskilstuna 15-17 november . På www.bomässa.se finns programtider, utställarförteckning och mer information.

• energi

• Södermanland