Rekordstor bomässa väntar i Linköping

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 09:25 CEST

På fredag öppnar årets stora bomäsa i Linköping. Det är femte gången mässan arrangeras i Cloetta Center och årets upplaga är den hittills största med över 125 utställande företag inom hem och trädgård.

Rekordstor mässa
Femte upplagan av  Gör Ditt Boende Bättre i Linköping bjuder på ett större och bredare utbud än tidigare. I Cloetta Center finnas drygt 125 utställande företag som nu väntar på att få visa upp nyheter, produkter och tjänster inom hem och trädgård.
- Det är fantastiskt kul att vi varje år lyckas utöka mässan storlek och hitta nya företag med nya spännande produkter. Mässan har blivit otroligt populär bland företagen i Östergötland, säger projektledare Carl-Johan Bengtsson.

Enormt arbete ligger bakom
För att kunna ge plats till alla utställare som önskar delta har ett stort tält byggts upp utanför Cloetta Center.
Anders Hamre Paulsen är ansvarig för uppbyggnaden.
- Tältet är 1 600 kvm stort och har tagit drygt 3 dygn för oss att bygga. För att färdigställa hela mässan arbetar 13 man i drygt en vecka. Och det går åt en hel del material, vi sätter upp drygt 1 km vmonterväggar, drar 4 km elkablar och lägger ut närmare 4 000 kvm matta.

Solenergiexpert ger råd
Den som besöker mässan på lördag kan ta del av inspirerande föreläsningar inom solenergi och solvärme. En av Sveriges främsta experter inom området, Lars Andrén gästar mässan och delar med sig av sin expertis. Han kommer även erbjuda kostnadsfri energirådgivning. Lars Andrén är expert i Vi i Villas expertpanel och ordförande i Svensk Solenergiförening.

Gamla Linköping på besök
I år kan alla besökare träffa flera företag och hantverkare som till vardags finns i Gamla Linköping. På mässan kommer 13 företag visa upp sina hantverk i en gemesam monter. Under helgen kan man också få mer information kring Linköpings nya bo- och samhällsexpo, Linköpingsbo2016. Det blir både information i form av ett föredrag samt i en monter på mässan.

Underhållning för både stora och små
På lördag kan alla barn få träffa Clownen Mike som bjuder på föreställning vid två tillfällen och på söndag gästas mässan av magikern Göran Strandberg. Han kommer underhålla både stora och små besökare!  På söndag kan man få se sitt hem från ovan. Utanför mässan står en helikopter redo att lyfta för den som vill ta sig en flygtur.

Gör Ditt Boende Bättre mässan arrangeras i Cloetta Center 31 augusti - 2 september.
Öppettider, program och mer information på www.bomässa.se.