Smålands största bomässa öppnar på fredag

Efter förra årets succé med drygt 7 300 besökare är det nu dags igen, för bomässan Gör Ditt Boende Bättre på Småländska Höglandet. Närmare 100 utställande företag inom hem & trädgård och ett fullspäckat program med kända profiler, ska locka besökare till Sapa Arena i Vetlanda i helgen. Mässans huvudpersoner är antikexperten Peder Lamm, som värderar besökarnas antika föremål och trädgårdsprofilen Ylva Landerholm.

Enormt intresse - företag i kö
Gör Ditt Boende Bättre är den största mässan för hem och trädgård som arrangeras i Småland och återkommer varje år till Vetlanda. Företagen som deltar på mässan är verksamma inom bygg, boende, trädgård och interiör. Alla monterplatser har varit slutsålda en längre tid och nya intresserade företag har fått ställa sig på kö för att få tag i en åtråvärd plats. Mässan som arrangeras för andra gången, väntas fyllas med mycket folk under helgen då närmare 100 utställande företag visar sina nya produkter och tjänster. Petra Larsson är projektledare för mässan och ser fram emot helgen.
- Vi hoppas att vi kan locka lika många besökare till mässan i år, och med alla intressanta utställare, aktiviteter och kända profiler tror jag att vi lyckas.

Antikrunda med Peder Lamm
Lördagen väntas bli en hektisk dag med mycket folk och antika prylar. Antikexperten Peder Lamm håller antikskola och värderar besökarnas antika föremål. Innan Lamm kommer till mässan finns Gudrun H Bengtsson, Feng Shui konsult på plats. Hon ger sina bästa inredningstips till besökarna.
- Antikrundan med Peder Lamm har vi genomfört på fyra tidigare mässor i år och det var stundtals kaotiskt när alla ville ha sina föremål värderade. Vi räknar med mycket folk när Peder kommer på lördag, säger Larsson.

Trädgårdsprofil ger tips
På söndag gästas mässan av trädgårdsprofilen Ylva Landerholm som medverkat i flera trädgårdsprogram på TV senaste åren. Hon kommer hjälpa besökarna med deras trädgårdsprojekt och här finns möjlighet att få personlig rådgivning. Samma dag kommer en av Sveriges främsta experter inom solenergi, Lars Andrén till mässan. Han föreläser om vilka möjligheter som finns för villaägarna när det gäller förnyelsebar energi. Under helgen hålls flera andra intressanta föredrag på mässan. Efter föredragen finns möjlighet för besökarna att ställa frågor och få rådgivning. På mässan finns även aktiviteter för barnen, maskoten Fixit och hans hoppborg står redo att ta emot de små besökarna och på lördag dyker Clownen Mike upp.

Mat på mässan
På mässan deltar också ett flertal utställare med fantastiska matprodukter, både lokala men även internationella. På vår hemsida www.bomässa.se finns programtider, utställarförteckning och mycket mer.

Gör Ditt Boende Bättre -mässan arrangeras 26-28 april i Sapa Arena, Vetlanda.
Öppet: Fredag 12.00-18.00, Lördag & Söndag 10.00-17.00

• Jönköping