Stor bomässa med Matte Karlsson i helgen

På fredag öppnar årets stora Bomässa i Eskilstuna med drygt 100 företag på plats. Mässan är den största hittills i MunktellArenan och fyller tre hallar med ett ett stort utbud av produkter och tjänster för boendet men också en del trevliga matprodukter. Ett av mässans dragplåster Matte Karlsson, från Surahammar dyker upp på lördag och ska bl.a. utse Eskilstunas "Handy-Girl".

Södermanlands största mässa
Bomässan arrangeras årligen på 14 orter runt om i Sverige. På alla platser har mässan blivit en stark tradition bland både besökare och utställare. Mässan i Eskilstuna arrangeras för sjätte året. Flertalet av utställarna är lokala medan andra kommer från övriga Sverige med intressanta produkter och tjänster. Totalt deltar drygt 100 företag inom bygg, boende, trädgård, interiör och mat på mässan. Det gör mässan till Södermanlands största för hemmafixare.
Projektledare Gustaf Söderbaum ser fram emot helgen.
-I år har vi en del nya inslag på mässan med bl.a. tävlingen Handy Girl som kommer locka många besökare på lördag, säger Gustaf. Vi har tagit ytterligare en hall i anspråk som innehåller en trevlig matmarknad. Det är kul att mässan blivit så populär och nu fyller tre hallar, här kommer göras affärer för många miljoner i helgen, avslutar han.

Några av helgens höjdpunkter:

• På lördag kommer Matte Karlsson, mer känd som Bygglovs-Matte, och håller föredrag på mässan.
  • "Handy Girl"- mässans bästa hemmafixare ska utses. Matte Karlsson leder tävlingen där 4 deltagare gör upp om vem som är Eskilstunas "Handy Girl". Lördag kl. 15.00.
  • "Sinnenas trädgård" är en annorlunda, kul och inspirerande monter där besökarna kan testa sina trädgårdskunskaper genom att använda sina sinnen.
  • På lördag kl.13.30 får barnen lära sig odla på scenen, med Larssons Plantskola.
  • Vinn 5000 kr - tävling där en person vinner 5000 kr att handla för.
  • Bomässans lekland är öppet hela helgen med massor av roliga aktiviteter.
  • Clownen Mike dyker upp på söndag och underhåller både stora och små besökare. Kl. 14.00 blir det dessutom trolleriskola där alla barn får lära sig trolla!

Bomässan arrangeras i MunktellArenan i Eskilstuna 14-16 november.
Öppettider: fredag 12-18, lördag och söndag 10-17.
Mer information och programtider på www.bomassa.se.

• Södermanland

Compass Fairs är Skandinaviens största arrangör av publika bomässor med över 50 mässor och 400 000 besökare årligen. Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt åtta år och har ett dynamiskt team med 13 fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.