Trädgårdstema på årets bomässa

På fredag öppnar årets bomässa i Stadium Arena, Norrköping. Årets mässa bjuder på ett fullspäckat program med massor av aktiviteter för hela familjen. TV-profilerna Anders Stålhand och Anna Braun är inbjudna och ska inspirera besökarna inför stundande trädgårdssäsong.

Årets nyhet - trädgårdstema

Bomässan har blivit en stark tradition bland företagen i Östergötland och arrangeras nu för sjunde året i rad. I år deltar drygt 90 företag inom bygg, boende, trädgård, interiör och mat. Årets stora nyhet på mässan är "Min trädgårdsdröm", ett tema för alla trädgårdsintresserade.
Projektledare Carl-Johan Bengtsson är nöjd med årets mässa och ser fram emot helgen.
  -I år har vi kryddat mässan med ett trädgårdstema där vi bjuder på inspiration, föreläsningar och roliga tävlingar och mycket annat. Passar ju utmärkt i år när våren redan anlänt, säger Bengtsson.

Helgens höjdpunkter

• På söndag kommer trädgårdsexperten och TV-profilen Anders Stålhand. Anders föreläser vid två tillfällen under dagen och kommer även erbjuda rådgivning till besökarna.
  • "Sinnenas trädgård" är en annorlunda, kul och inspirerande monter där besökarna kan testa sina trädgårdskunskaper genom att använda sina sinnen.
  • På lördag gästas mässan av barnens favoritinredare Anna Braun, programledare för SVT:s "Fixa Rummet". Anna har även skrivit boken "Ute blir inne" och kommer utifrån den föreläsa om hur man ska tänka när man inreder sin trädgård.
  • Modevisning - hela helgen visas trädgårdskläder för kvinnor på scenen.
  • "Min trädgårdsdröm" är årets tema som ska inspirera besökarna inför stundande trädgårdssäsong. I området kan besökarna även få tips, rådgivning, delta i tävlingar mm.
  • Mässan erbjuder även i år en hel del lokalproducerad mat. Ett populärt inslag från tidigare år.
  • Som vanligt är bomässans lekland öppet hela helgen. På lördag eftermiddag kommer Anna Braun hjälpa barnen att göra egna flaggor i leklandet.
  • Clownen Mike dyker upp på söndag och underhåller både stora och små besökare.
Bomässan arrangeras 7-9 mars i Staium Arena, Norrköping.
Öppettider fredag 12-18, lördag och söndag 10-17.
Mer information och programtider på www.bomassa.se.

• trädgårdsmässan
  • trädgårdsmässa