Interiörbild från nya Food & Co, Frösundavik

Compass Group öppnar nytt restaurangkoncept i Frösundavik

En modern matmarknad som möter behovet av spännande valmöjligheter och nytänkande koncept. Så skulle man kunna beskriva Compass Groups nya restaurang under varumärket Food & Co som öppnar den 8 mars i Frösundavik, strax utanför Stockholm.

Compass Group har sedan tidigare drivit både café- och restaurangverksamhet på Frösundaviks företagspark. Nu relanseras restaurangen efter en större ombyggnad och byter namn till Food & Co. Det som utmärker våra Food & Co restauranger är att de anpassas efter kundens specifika behov, men det de alla har gemensamt är passionen för mat och goda råvaror.

- Frösundavik blir ett nytt spännande tillskott bland våra restaurangkoncept inom Compass Group. I utformningen av restaurangen och våra materbjudanden har vi lagt stort fokus på att det ska vara spännande, överraskande och lockande att äta. Alla erbjudanden går att förbeställa för take away via vår app för smidig avhämtning utan köande, säger Peter Öhrström, konceptutvecklare på Compass Group.

Gästerna kommer att kunna välja mellan fyra olika matkoncept, som serveras i olika stationer i den saluhallsliknande miljön: Fura bjuder på husmanskost från världens alla hörn, Deli Fresh är en färgstark grön buffé med säsongens råvaror, Green Park erbjuder kalla och varma vegetariska och veganska alternativ och Black Schack är vårt redan etablerade samarbete med Holy Smoke som fokuserar på BBQ.

På grund av det rådande läget där antalet personer som arbetar i Frösundavik är färre än normalt, kommer restaurangen att mjukstarta med ett begränsat urval av rätter, från Fura och Green Park. I takt med att fler återvänder till huset, kommer kapaciteten att växlas upp liksom antalet valmöjligheter i menyerna.

Om Food & Co: På Food & Co lagar vi mat med passion och skapar måltider som bidrar till våra gästers hälsa och välmående. Vi väljer råvaror med omsorg för både människa och miljö. I våra restauranger får du alltid ett personligt bemötande och vi strävar efter att kunna erbjuda något för alla smaker. Vi vet att alla gäster är unika med olika behov olika dagar. Vi utvecklar löpande vårt erbjudande och följer årets säsonger.

Susanne Moland

Operational Excellence Director +46(0)72-222 54 20