Compass Group blir buräggsfritt

Compass Group har tagit ett globalt beslut om att inte längre sälja ägg från höns i bur. I Sverige kommer buräggen vara helt utfasade innan 2016 års slut och år 2025 förväntas det vara genomfört i samtliga Compass-länder.

Att förbättra djurhanteringen är en nyckelfråga för vår verksamhet, därför är beslutet att enbart köpa ägg från frigående höns ett viktigt ställningstagande. Vi bedriver verksamhet i 50 länder runt om i världen så detta gör stor skillnad, berättar Karl Elmstedt, Inköpschef Compass Group AB.

Den buräggsfria hållningen är framtagen i samarbete med Djurens Rätt och Open Wing Alliance, en koalition som arbetar för att hönor ska få det bättre världen över.

Safety - Integrity - Respect in everything we do. Find out more...

Compass Group är en världsledande leverantör av måltidsservice och andra supporttjänster. Den svenska verksamheten drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Verksamheten omfattar måltidstjänster till företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg samt supporttjänster som konferensservice, reception, lokalvård, vaktmästeri och telefonservice. Läs mer om oss på www.compass-group.se