Under vecka 5 genomförs MSC-kampanjen "Var kommer fisken ifrån?" i alla Eurestrestauranger inom Compass Group

Compass Group stödjer MSC-kampanjen "Var kommer fisken ifrån?"

Att servera fisk som är vildfångad och som kommer från ett livskraftigt bestånd är en mycket viktig fråga för Compass Group. Därför är företaget sedan tre år MSC-certifierat, så att all serverad sjömat är MSC-märkt och går att spåra tillbaka till ett hållbart MSC-certifierat fiske. Under vecka 5 stöder och deltar företaget i MSC-kampanjen med temat "Var kommer fisken ifrån?".

MSC, Marine Stewardship Council, har under vecka 5 en rikstäckande kampanj med temat ”Var kommer fisken ifrån?”. MSC´s ambassadör är Frida Ronge, Culinary Director för restaurangen TAK som har fokuserat på hållbara råvaror från havet en längre tid.

Compass Group stödjer MSC’s vision ”Vår vision är ett hav som myllrar av liv. Havet ska också kunna förse oss människor med mat, både idag och för all framtid”. För Compass Group är det viktigt att servera fisk och skaldjur från hållbart fiske och är sedan tre år tillbaka certifierat enligt MSC´s spårbarhetsstandard, vilket innebär att vildfångad fisk och skaldjur som är MSC-märkt kan spåras från hav till fat. Under MSC-veckan serveras nya, fräscha och hållbara MSC-fiskrätter i alla Eurest-restauranger inom Compass Group.

För frågor kring Compass Groups MSC-arbete, kontakta Sylvia Hassellöf, hållbarhets- och kvalitetsansvarig på Compass Group AB.

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig service på fler än 250 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter över 1 miljard kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår till £22,85 miljarder (2017), med över 550 000 anställda i över 50 länder och man serverar över 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se