Jonas Siljhammar kan bli Årets VD

Jonas Siljhammar, VD på Compass Group AB, har för andra året i rad blivit nominerad till Årets VD - en utmärkelse som vill lyfta fram goda exempel och uppmärksamma duktiga vd:ar som driver sina organisationer och svenskt näringsliv framåt.

Totalt har över 100 inkomna nomineringar bedömts. Sex kandidater i varje kategori små, mellanstora och stora företag har gått vidare till final. Jonas Siljhammar, som är nominerad i kategorin stora företag, har varit VD på Compass sedan 2004 under vilken tid företaget stadigt har visat goda resultat och nöjda medarbetare.

Juryn har valt ut de 18 slutkandidaterna efter följande kriterier:
1) Pristagaren har kunnat visa på särskilt goda resultat i form av påtaglig tillväxt och nyanställningar i den verksamhet som han eller hon är vd för.
2) Pristagaren har förmåga att leda människor och har genom sitt ledarskap fått människor att växa.
3) Pristagaren tar aktivt ansvar för hur företaget påverkar samhället, ur såväl ekonomiskt, miljömässigt som socialt perspektiv.

Slutliga vinnaren kommer att utses på den stora VD-galan på Berns Salonger i Stockholm den 10 november.

Läs mer på http://www.aretsvd.se

Safety - Integrity - Respect in everything we do. Find out more...

Compass Group är en världsledande leverantör av måltidsservice och andra supporttjänster. Den svenska verksamheten drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Verksamheten omfattar måltidstjänster till företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg samt supporttjänster som konferensservice, reception, lokalvård, vaktmästeri och telefonservice. Läs mer om oss på www.compass-group.se