Interiörbild från receptionshall Geely Innovation Centre, Göteborg

Stort kontrakt gällande Facility Management till Compass Group i Göteborg

Nu står det klart att Compass Group kommer att vara huvudleverantör i Geelys fastighet på Lindholmen beträffande all drift av reception, konferens, vaktmästeri och kontorsnära tjänster såväl som housekeeping och städjänster av samtliga kontorsytor.

-Vårt mål är att driva detta uppdrag med högsta hotellstandard med ambitionen att tillsammans med Geely skapa en vänlig, välkomnande och framförallt kreativ plats att besöka och arbeta på, säger Henrik Strinning, VD Compass Group. I vårt samarbete gällande housekeeping- och städtjänster kommer vi att arbeta tillsammans med fastighetsserviceföretaget Primär, fortsätter Henrik.

Lindholmen i Göteborg är en expansiv innovationshubb för det svenska fordonsklustret. Här byggs Geelys öppna campus mitt i det historiska varvsområdet vid älven. Innovationscentret blir en del av förvandlingen till ett nytt ingenjörs-Silicon Valley. Redan i januari öppnar den första delen av byggnaden och då drar arbetet även igång för Compass Group.

Det har tidigare redan kommunicerats att Compass Group kommer att driva restaurang-, café- och cateringverksamheten på campusområdet Geely Innovation Centre. Detta öppnar under våren 2021. Men nu står det alltså klart att Compass Group driftar all service redan för etapp 1 som drar igång i januari. Personalteam är redan på plats och inleder förberedelsearbete redan under december 2019.

- Vi är glada att ha med Compass Group redan fr o m januari 2020, säger Jonny Stål, Facility Management-chef på Geely Innovation Centre Management AB. En av våra ambitioner med det här projektet är att föra samman experter inom olika områden, och Compass har visat att de har ett helhetskoncept som vi har efterfrågat från dag ett, fortsätter Jonny Stål.

Just nu pågår det sista intensiva arbetet med att säkerställa att samtliga detaljer är klara inför öppningen efter jul- och nyårshelgerna.

Kontaktperson:

VD Henrik Strinning

henrik.strinning@compass-group.se

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig service på fler än 250 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter över 1,3 miljard kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår till £23 miljarder (2017), med över 550 000 anställda i över 50 länder och man serverar över 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se