Jämför och hitta den mest privatekonomiska partnern!

Jämför och hitta den mest privatekonomiska partnern!

Compricer har idag 1 april 2012 inlett ett samarbete med dejtingsiten Likeyou.se och kommer nu att utöka sitt erbjudande med att förutom att jämföra privatekonomiska tjänster även hjälpa singlar att hitta den partner som passar dem bäst ekonomiskt.

Christina Söderberg, sparekonom på Compricer säger: ”Undersökningar visar att det vi bråkar mest om i våra relationer är just ekonomin. Vi har ofta olika uppfattning om hur ekonomin ska skötas och vad man ska lägga pengarna på. Vi tror att vi kan hjälpa till med att sänka skilsmässofrekvensen i Sverige långsiktig genom att ge alla som letar efter en partner en full genomgång av dess ekonomiska status inför första daten”

Compricer gör alltså tillsammans med Likeyou.se en matchning av singlar som letar en framtida partner. Förutom att matcha två personer utifrån ålder, utseende och intressen matchar Compricer personer utifrån dess privatekonomiska historia innan första dejten. Har han/hon någon betalningsanmärkning? Har partnern koll på sitt elpris? Är bilförsäkringen ordentligt jämförd? Har hon koll på sin ekonomi eller har hon handlat för mycket kläder på kreditkortet? är frågor som Compricers nya jämförelsetjänst ger svar på.

”Vi anser att dessa frågor är av största vikt att få svar på innan en dejt”, säger Christina Söderberg. ”Vem vill bli överraskad efter en inledd relation med att den man delar säng med har ett oförhandlat bolån med 5 procents rörlig ränta?”

Från och med idag går det att jämföra och leta efter den perfekta ekonomiska partnern här:

www.compricer.se/ekonomiskpartner/

www.likeyou.se