Herrgårdskonferens, havsnära eller i city - hämta inspirationen i nästa nummer av KonferensVärlden

Snart finns det senaste numret av tidningen KonferensVärlden ute. Tidningen är Compro Möten & Events kundtidning och skickas till dig som bokar konferenser, möten och event via företaget. Den är fullspäckad med reportage om fina konferensanläggningar – allt ifrån havsnära anläggningar som Nynäs Havsbad, Bokenäset och Tylebäck till cityanläggningar som IVA Konferenscenter, Clarion Hotel & Congress Malmö Live och Kajskjul 8, samt om slott- och herrgårdar som Rånäs slott och Ruders Egendom.

Vi tipsar även om passande aktiviteter i samband med konferensen, såsom olika typer av vinteraktiviteter och matlagningsaktiviteter. Alltfler företag och organisationer väljer att förlägga sina konferenser eller kick-offer i svenska fjällen. Kombinationen av arbete och fysisk aktivering i frisk fjälluft skapar fina förutsättningar för en framgångsrik konferens. Vi har intervjuat Christer Wagnås som driver Puls, som är ett äventyrs- och aktivitetsföretag. En annan populär aktivitet som ofta efterfrågas i kombination med konferensen är matlagning. Vi har intervjuat Jens Dolk, kock och vinexpert, som har lång erfarenhet av att leda matlagning tillsammans med större och mindre grupper. Vi tipsar självfallet också om anläggningar som erbjuder detta.

Temat för höstens nummer är digitaliseringen, som är en av de faktorer som skapar störst förändring i dagens samhälle och påverkar alla delar av samhället och företag i alla branscher. Den öppnar för nya kundrelationer, affärer och affärsmodeller och den innebär genomgripande, snabb förändring. Men den innebär också att vi måste hantera en rad nya utmaningar för att kunna ta tillvara på digitaliseringens möjligheter. Vi skriver om den digitala företagskulturen i Sverige och experter inom området, Annika Lidne, Olle Leckne och Johan Staël von Holstein, tipsar om vägen till digital framgång.

Oavsett vilken teknik en konferensanläggning har eller vilken spännande miljö konferenslokalerna ligger i, är det en sak som nästan alla konferensdeltagare säger sig värdera högre än något annat, nämligen personalen som arbetar med konferensgästerna. I detta nummer av tidningen möter vi sex guldstjärnor från sex anläggningar som gör allt för att skapa det perfekta mötet.

I tidningen tipsar vi även om fina julkonferenserbjudanden som finns att boka på vår sök- och bokningssajt Konferensguiden.se, där vi dessutom erbjuder kostnadsfri bokningshjälp! Reportagen kommer även att kunna läsas digitalt här samt på Konferensvarlden.se inom kort.