Exklusiva lanseringar av 2015 års Premier Grand Cru Classe Bordeauxviner på Systembolaget närmar sig

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2018 13:40 CET

Château Margaux, Château Ausone och Château Lafite Rothschild

De exklusiva vinerna från Bordeaux står återigen i strålkastarljuset och nu lanseras 2015 års viner från topproducenterna på systembolaget. Den perfekta kombinationen av sol, värme, kyla och frost la grunden för Bordeaux bästa årgång sedan 2010. Conaxess Trade har fått äran att lansera de enastående vinerna från Bordeaux och i portföljen finns ett flertal av världens mest prestigefulla vinproducenter från området.

• Château Margaux
  • Château Lafite Rothschild
  • Pichon Longuev Comt Lalande
  • Château Cantenac-Brown
  • Clos Fourtet
  • Château Ducru Beaucaillou
  • Château Phélan-Segur
  • Château Ausone

”Det känns naturligtvis inspirerande och väldigt roligt att bli utvald av Systembolaget som leverantör av dessa prestigeviner för svenska marknaden. Vi har ett jättebra sammarbete med både Systembolaget och vinhandlarna i Bordeaux och det känns roligt att det får komma svenska folket tillgodo. Den som lyckas få tag i någon av dessa flaskor gör nog en bra affär oavsett man dricker upp det eller säljer det vidare på sikt – även om priserna för många kan kännas avskräckande.” – Carl-Johan Medin, Commercial Manager Beverages at Conaxess Trade Sweden

Under mars, följt av april och maj, släpps dessa viner på webben och i butik, så håll dig uppdaterad på Systembolaget.se

För frågor kontakta:

Carl-Johan.Medin@conaxesstrade.com

Commercial Manager Beverages

Conaxess Trade Sweden

Conaxess Trade representerar en mängd varumärken på den svenska marknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi har den kompetens och de resurser som krävs för att hantera och generera värde i varje del av kedjan av försäljning, marknadsföring, logistik och distribution. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, fackhandel och foodservice. I Sverige är vi idag 65 anställda och internationellt ca 500 personer.
För mer information, se http://www.conaxesstrade.com/se/