FÄRSKT TORTILLABRÖD GJORD PÅ 45% GRÖNSAKER – NU I SVENSK DAGLIGVARUHANDEL

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2018 14:05 CEST

No Fairytales grönsakstortilla

Företaget No Fairytales vill göra det enklare för alla att äta mer grönsaker. Därför innehåller No Fairytales tortillabröd 45% grönsaker och finns i tre goda smaker: Rödbeta, Morot och Grönkål. No Fairytales grönsakstortilla är ett godare och hälsosammare alternativ till de vanliga tortillabröden och passar perfekt till fredagstacosen. Dessa färgglada tortillabröd finns i kyldisken på ICA från den 17 september 2018.

No Fairytales grönsakstortillas är ett hälsosammare alternativ till de traditionella tortillabröden och passar utmärkt till tacos, enchiladas, buritos, wraps och mycket mer. De innehåller 45% grönsaker och är en källa till fiber samt innehåller en tredjedel mindre kalorier än vanliga tortillabröd. No Fairytales grönsakstortillas finns att köpa på ICA från v.38 i kyldisken (vid färdig pizzadeg).

Dessa grönsakstortillas har funnits i Nederländerna i nästan två år. Bernadette Kooijman, grundare av No Fairytales, valde medvetet Sverige som nästa land att lansera sina grönsakstortillas i, främst på grund av svenskarnas starka tradition av ”tacofredag”.

”Jag var förvånad över den svenska tacotraditionen. Jag undrar fortfarande hur denna mexikanska rätt kunde bli den mest populära rätten för svenskarna till fredagsmyset. Vi hoppas att våra färgglada grönsakstortillas kommer tas väl emot av svenska konsumenter, så att de kan addera lite mer färg till deras fredagstacos. Det vore fantastiskt om vi får se hashtagen #färggladtacofredag dyka upp på social media inom de närmsta veckorna". - Bernadette Kooijman, grundare av No Fairytales.

Ät gott, hälsosamt och färgglatt med No Fairytales färska grönsakstortillas!

Läs mer om No Fairytales på:

www.nofairytales.se
Instagram: nofairytalesonline

Conaxess Trade representerar en mängd varumärken på den svenska marknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi har den kompetens och de resurser som krävs för att hantera och generera värde i varje del av kedjan av försäljning, marknadsföring, logistik och distribution. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, fackhandel och foodservice. I Sverige är vi idag 65 anställda och internationellt ca 500 personer.
För mer information, se http://www.conaxesstrade.com/se/