Nyheter från Svansø: Ekologisk dressing

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2016 14:08 CET

Nu lanserar vi ekologisk dressing under varumärket Svansø. Dressingen håller mycket hög kvalitet och innehåller inga artificiella smak-, färgämnen eller andra onödiga tillsatser. Finns i tre härliga smaker: Crème Fraiche, Honey Mustard och Rhode Island. Produceras av Scandic food i Danmark.

Svansø Ekologisk Crème Fraiche dressing: Vi har blandat dansk ekologisk crème fraiche tillsammans med dansk ekologisk kärnmjölk och lagt till ekologisk gräslök och vitlök.

Svansø Ekologisk Rhode Island dressing: Denna klassiska dressing brev känd under 1950-talet. Den är i dag kanske Sveriges mest populära variant på dressing. Rhode Island är en söt och krämig röd dressing smaksatt med bla. tomat. För att bevara bästa smak skördas de tomater som används i dressingen bara några timmar innan de används

Svansø Ekologisk Honey Mustard: Sötman av ekologisk honung ger en rund och mjuk arom till de starka tonerna från senapsfrön. Dressingen fungerar mycket bra som ett läckert tillbehör till en mängd olika sallader, grönsaker och kallskuret. Prova den även som en dipp.

Finns tillgängliga inom dagligvaruhandeln på kedjan Ica.

Rekommenderat utpris till konsument ca 24,90.

För journalister: vänligen kontakta Valora Trade för att få varuprov.

Kort om Valora Trade

Valora Trade Sweden AB säljer och marknadsför många kända varumärken till DVH, SVH och HoReCa. Vi är ca 80 anställda, har 4 sälj- och marknads-organisationer och försäljningen förväntas uppgå till ca en miljard SEK 2015. Valora Trade Sweden AB är en del av det börsnoterade schweiziska bolaget Valora AG. Några av de varumärken vi arbetar med: Chupa Chups,Hermesetas, Hälsans Kök, Havrefras, Fisherman’s Friend, Lypsyl, Mentos, Mentos tuggummi m.m. Läs mer på www.valoratrade.se