Sju Mentos-nyheter på Pressbyrån, 7-Eleven & Shell

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2016 13:25 CET

Efter ett lyckat år med Mentos tuggummin på Pressbyrån, 7-Eleven och Shell lanserar Valora Trade nu ytterligare tre tuggummin från Mentos vid sidan av de fem som redan finns. Och inte nog med det, utöver Mentos traditionella rullar och Mentos tuggummin lanserar vi även Mentos NOWmints exklusivt i alla Reitan Conveniences butiker.

Uppfräscharen Mentos NOWmints lanseras i fyra smaker (jordgubb, apelsin, sweet mint och spearmint) och förpackas i en snygg och färgglad plåtask, helt i linje med Mentos färgstarka koncept ”Let’s color the world with Mentos”.

Att i ett revideringsfönster få möjlighet att lansera totalt sju nya artiklar från ett varumärke är få varumärken förunnat, och visar att Reitan Conveniences, precis som Valora Trade, tror på varumärket Mentos och ser dess potential – inte bara som godis utan även som tuggummi och uppfräschare.

Under våren och sommaren 2016 kommer Mentos NOWmints enbart att finnas på Pressbyrån, 7-Eleven & Shell, men redan i vecka 38 breddar vi satsningen till övriga kedjor på marknaden. Vi tror starkt på att Mentos NOWmints kommer bidra till attkategorin ”uppfräschare”gör ett positivt år, både inom service- och dagligvaruhandel.

Kort om Valora Trade

Valora Trade Sweden AB säljer och marknadsför många kända varumärken till DVH, SVH och HoReCa. Vi är ca 80 anställda, har 4 sälj- och marknads-organisationer och försäljningen förväntas uppgå till ca en miljard SEK 2015. Valora Trade Sweden AB är en del av det börsnoterade schweiziska bolaget Valora AG. Några av de varumärken vi arbetar med: Chupa Chups,Hermesetas, Hälsans Kök, Havrefras, Fisherman’s Friend, Lypsyl, Mentos, Mentos tuggummi m.m. Läs mer på www.valoratrade.se