Connect satsar för framtiden

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2019 14:22 CEST

Connect, Sveriges ledande plattform för entreprenörskap och företagande firar 20-årsjubileum i år. Nu satsar organisationen på att göra ett ännu större avtryck i det svenska näringslivet. Att vara med i Connect skall bli en självklarhet för näringsliv, entreprenörer och investerare som vill vara med att skapa framtidens innovation och hållbar utveckling. Region Öst vill vara med och leda den utvecklingen.

"Vi är mitt i en otroligt spännande period där vi förverkligar visionen om en aktiv plattform där människor, idéer och affärer möts och utvecklas" säger Anna Averud styrelseledamot i Connect Region Öst.

Med avstamp i det enastående arbete som utförts under de senaste tjugo åren rustar organisationen nu för att ta en ledande position framåt. Ledstjärnan är och förblir att arbeta med och stötta människor som brinner för att skapa exceptionella verksamheter och göra skillnad, oavsett bransch. En av många personer är John Elvesjö, grundare av Tobii, som Connect Språngbrädan® 2001. Intervju med John och andra entreprenörer man arbetat med under åren finns här (sidan uppdateras kontinuerligt).

Teamet som driver Region Öst sitter mitt i Stockholm city på Sveavägen och stämmer allihop in i vad det är som får Connect att fungera: "Relationer med och engagemang från partner, investerare och entreprenörer. Vi är katalysatorn som ser till att det händer spännande saker när dessa möts".

Genom att samla aktörerna i näringslivet, industrin och innovationsekosystemet, stora och etablerade företag såväl som nya uppstickare, är Connect med och bidrar till morgondagens framgångar för Sverige.

Vi är väl rustade att ta oss an framtidens utmaningar och möjligheter.

Tillsammans.

Vill du vara med och leda utvecklingen?

Efter många års arbete som lagt grunden för framtida expansion lämnar verksamhetens ledare till hösten över en högt motiverad organisation. Teamet söker därför en ny medlem som tillsammans med dem vill leda organisationen in i framtiden.

Läs mer om rollen och ansök här.