Nya teammedlemmar på Connect Region Öst

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2019 14:56 CEST

Jennie Eriksson och Stefan Sonnerstedt

Lagom till att höstsäsongen börjar välkomnar vi två nya medlemmar i teamet på Connect Region Öst. Stefan Sonnerstedt som efterträder Magnus Ingevall och tar 1 september över ledarskapet för organisationen samt Jennie Eriksson som 19 augusti tagit sig an jobbet att lyfta det administrativa arbetet till nästa nivå.

Stefan Sonnerstedt

Stefan har lång erfarenhet från finansbranschen på ledande befattningar inom främst aktie-och värdepappershandel. Stefan kommer närmast från det finländska VC-bolaget Innovestor, där han ansvarat för bolagets Svenska verksamhet. Stefans breda erfarenhet och nätverk på den nordiska start-up och entreprenörsscenen kommer vara till stor nytta för Connect både i Region Öst och i det nationella perspektivet. Stefan är utbildad civilekonom från Örebro universitet

Jennie Eriksson

Jennie har erfarenhet från att styra upp, hålla reda på och effektivisera adminstrativt och organisatoriskt arbete. Senast kommer hon från Funkisgruppen där hon ansvarade för bland annat dokumentation, genomförandeplaner samt upprättandet av handlingsplaner och riskanalyser. Hennes erfarenhet och känsla för struktur och effektivitet kommer vara avgörande när Connect Region Öst tar nästa steg. Jennie är utbildad beteendevetare från Stockholms universitet.

Varmt välkomna till Connect!