Claes de Neergaard ny styrelseordförande i CONNECT Sverige

Pressmeddelande  •  2011-05-13 10:47 CEST

Claes de Neergaard har utsetts till ny styrelseordförande i entreprenörsnätverket CONNECT Sverige. Claes är VD i Industrifonden, som sedan CONNECT startades har varit finansiär och partner till verksamheten. Samtidigt valdes Hans Ljungkvist, styrelseordförande i CONNECT Väst, till vice ordförande.

CONNECT sammanför entreprenörer och tillväxtföretag med de rådgivare och finansiärer, som krävs för att kommersialisera en affärsidé och få företag att växa. Det huvudsakliga arbetet inom CONNECT utförs i de sex regionala organisationerna. CONNECT Sverige är den nationella organisationen.

Genom ett stort nätverk av experter från näringsliv och akademi och aktiva insatser i CONNECT:s olika aktiviteter får entreprenörer och företag hjälp med att paketera och utveckla sina idéer till växande företag. CONNECT driver också flera olika affärsängelnätverk som ger företagen möjlighet till fortsatt finansiering.

– CONNECT:s verksamhet är viktig och ger företagare med tillväxtambitioner redskap och nätverk för fortsatt utveckling. Jag ser fram emot att skapa förutsättningar för att fler ska kunna ta del av detta, säger Claes de Neergaard.

CONNECT bedriver verksamhet över hela Sverige med regionala organisationer i Stockholm, Västsverige, Skåne, Norrland, Kalmar och Uppsala.

För mer information kontakta:

Maria Montgomerie, informationschef Industrifonden,

Karl Malmström, VD CONNECT Väst, 0739-414758

Nicholas Jacobsson, VD CONNECT Skåne, 0733-703550

Lillemor Karlsson, VD CONNECT Östra Sverige, 0736-200648

Anders Gothefors, VD CONNECT Norr, 0703-351919

Om CONNECT Sverige

CONNECT sammanför entreprenörer och tillväxtföretag med kompetens, kapital och nya marknader. Det första CONNECT-nätverket startade vid University of California i San Diego, USA 1985 och idag finns CONNECT-nätverk i fler än 25 länder. CONNECT i Sverige bildades 1997 och är en ideell organisation som drivs genom sex regionala verksamheter och en nationell styrelse. CONNECT har idag över 4 500 aktiva personer i sina unika nätverk runt om i Sverige. Genom dessa får entreprenörer och företag unik kompetens och strategisk hjälp i att nå sina ambitioner.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom