300 procent i ökad omsättning, strategiska val och ödmjukt ledarskap - ger priset Årets FöretagAccelerator 2015

Varje år delar Connect ut priset till Årets FöretagsAccelerator. Priset delas ut till ett etablerat företag som med FöretagsAcceleratorns hjälp har vuxit med framgång och ökat sin omsättning.

De nominerade i år är:

• Stema Specialtryck AB
  • Falkenbergs Företagshälsovård
  • Glesys
  • E T P Kraftelektronik AB
  • Retailsolutions Sverige AB

Med följande motivering utsågs Årets FöretagsAccelerator 2015:

Ett bolag som har tagit sig an uppgiften på ett stort allvar och resan i FöretagsAcceleratorn har kännetecknats av ett enormt driv, höga ambitioner men också en ordentlig dos ödmjukhet. Ledningen har tydligt prioriterat strategiska frågor och varit lyhörda under processen. På kort tid har bolaget lyckats med en fantastisk resa och också ökat sin omsättning med 300%.

Årets FöretagsAccelerator 2015 är ETP Kraftelektronik AB och priset mottogs under Stora Connect - dagen den 19 maj.

FöretagsAcceleratorn® är speciellt utformat för företagsledare som vill ta tag i sitt tillväxtarbete på ett konkret sätt. Med hjälp av rätt metod, kunskap och inspiration hjälper vi små- och medelstora företag att lyckas med sitt tillväxtarbete. Connects beprövade metoder för tillväxt av små- och medelstora företag sker genom individuell handledning, strukturer för utveckling, nätverk och utbildning.

För frågor och mer information kontakta:

Karl Malmström, Connect Sverige Region Väst, karl.malmstrom@connectsverige.se

Christer Sigurd, ETP Kraftelektronik AB, christer@etpab.se