Lokal näringslivsprofil rekryteras till Connect Värmland!

Nu går Connect in i nästa fas i etableringen i Värmland. Efter vårens arbete med att skapa nätverk och ett starkt advisory board samt bygga finansieringsgrund rekryterar vi nu Helena Wiktelius som ansvarig för det fortsatta arbetet.

Under hösten 2017 kommer vi att knyta kontakt med entreprenörer och partners, bygga investerarnätverk och etablera våra processer till stöd och nytta för bolag som vill växa. Vi är glada över att få Helena ombord som brinner för att skapa tillväxt i Värmland. Hennes helhjärtade engagemang för regionen syns i alla de initiativ hon varit delaktig i att starta och driva; AB Värmland – en tävling för människor med idéer och passion, RAMP – ett arrangemang för innovatörer och entreprenörer, och Eventure Karlstad – ett event för investerare, är bara några exempel av många som kommit till stånd tack vare Helenas driv och engagemang.

Helenas spetskompetens ligger inom försäljning, marknadsföring och kommunikation och har dessutom varit affärsrådgivare på Inova, där hon ansvarade för dialogen med riskkapitalbolag och affärsänglar samt pitchträning av entreprenörer.

Helena är relationsbyggaren som vill bidra med sin energi i allt hon tar sig för och vi på Connect är så glada att hon nu vill bidra med denna energi till vårt viktiga arbete i Värmland. Hennes bakgrund är som klippt och skuren för att utveckla verksamheten och den genuina passionen för vårt uppdrag - att skapa tillväxt - går inte att ta miste på. Varmt välkommen, Helena!