Prisad uppstickare tar hem Årets Språngbrädeföretag 2015

Varje år delar Connect ut priset Årets Språngbräda. Priset tilldelas ett företag som påvisar god potential och som genom Connects process Språngbrädan har lagt en stabil grund för en tillväxtresa.

Totalt har fem företag valts fram och de nominerade för Årets Språngbräda 2015 är:

Guardian Angel
www.guardianangelsweden.se

Massoptimering
www.massoptimering.se

Mevia
www.mevia.se

Newsreps
www.newsreps.com

James & Thedin
www.jamesandthedin.se

Med följande motivering utsågs Årets Språngbrädeföretag 2015:

Med en stor del passion och ett starkt driv vill bolaget förändra en bransch som står inför stora utmaningar. Starkt team med kompetenser som kompletterar varandra, global fokus, genomtänkt och innovativ affärsmodell är bara några av framgångskomponenterna i bolaget som tar hem priset Årets Språngbrädeföretag.

Årets Språngbrädeföretag 2015 är Newsreps som fick ta emot priset under Stora Connect - dagen den 19 maj.

Bolaget har för en kort tid sedan även utsetts till årets startup inom mediebranschen. Läs mer info om det på DI Digital.

Språngbrädan® är en kostnadsfri process som ger entreprenören hjälp att utveckla bolagets affärsstrategi, förbättra affärsplanen och förbereda sig inför kontakterna med investerare, partners och kunder. I Språngbrädeprocessen ingår bl a riskkapitalaktörer, affärs- och patentjurister, marknads- och managementkonsulter och ledare från framgångsrika entreprenörsföretag. Syftet är i första hand att få relevanta kontakter samt en värdefull, objektiv och konstruktiv granskning av den pågående eller planerade verksamheten utanför hemmamiljön.

För mera information kontakta:

Karl Malmström, VD Connect Sverige Region Väst, telefon 0739-41 47 58

Anders Nilsson, VD Newsreps, telefon 0708-776160