Virtual Trainer Årets Språngbrädesföretag i Halland

Priset är instiftat av CONNECT Väst Halland, och syftar till att uppmärksamma och belöna entreprenörer för att de med sina insatser och ibland också försakelser inte bara skapar direkt tillväxt och nya arbetstillfällen, utan också för att de utgör goda förebilder och visar vägen för andra entreprenörer.

I år delar CONNECT ut priset tillsammans med Baker Tilly i Halmstad, som står värd för prischecken om 10.000:-

Så här lyder motiveringen till priset:
”Grundarna och initiativtagarna Robert Lidén och Daniel Aarenstrup har tillsammans med Jonas Samuelsson på kort tid omvandlat en idé till en kommersiell produkt med en väl definierad kundkrets, till ett tillväxtföretag med en stor och växande marknad, som redan har potential att nå ut på den globala marknaden. De har också

- uppvisat stort mod genom att avstå arbetstagarens trygga hamn för att istället bli företagare, entreprenörer och arbetsgivare.

- visat prov på uthållighet där man i den tidiga utvecklingsfasen prioriterar produktutveckling, marknadsbearbetning och anställdas löner framför egen direkt avlöning i väntan på en framtida större belöning.

- haft klokhet att ta till sig de nätverk och möjligheter som finns i form av bland annat Språngbrädor och Finansieringsbrädor, för att attrahera externt kompletterande kompetens och kapital.

Virtual Trainer Sverige AB erhåller denna utmärkelse jämte en prischeck på 10 000 SEK som en belöning för att de med sina insatser inte bara skapar direkt tillväxt och nya arbetstillfällen, utan också för att de utgör en god förebild och visar vägen för andra entreprenörer.”

För mer information:
Karl Malmström, VD CONNECT Väst, 0739- 414 7 58, km@connectvast.se
Anita A'son-Strandahl, filialchef Halland: 070-20 44 733, aa@connectvast.se

Baker Tilly Halmstad och varför de sponsrar detta pris om 10.000:- kontakta:
Jan Carlsson, grundare och delägare, 070-821 14 40, jan.carlsson@bakertilly.se. www.bakertilly.se

Virtual Trainer och Entreprenörerna
Daniel på 073-0484044
Robert på 073-7440718
Jonas på 070-6544699

www.virtualtrainer.se. Du kan också läsa om dem i bilagan ”den heliga treenigheten för tillväxt”.

Att vara affärsängel och varför man satsar på företag som befinner sig i så tidiga skeden, kontakta Niklas Eklund, affärsängel och investerare i bland annat Virtual Trainer:  070-657 07 09, niklas@recapex.com. Du kan också läsa om Niklas i bilagan ”den heliga treenigheten för tillväxt”.

• baker tilly
  • affärsänglar