5-årsjubilerande tåg till Årefjällen

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 09:55 CEST

Idag öppnar Veolia Transport bokningen för vintersporttågen från Malmö och Stockholm till Årefjällen för säsongen 2010/11. Årets nyheter är fritt internet i liggvagnarna, familjeveckor i januari och nytt uppehåll för resenärer från Nyköping.

Tågen Malmö – Stockholm – Åre – Storlien går under perioden 18 december 2010 – 1 maj 2011. Tågen avgår norrut på kvällen onsdagar och lördagar samt söderut torsdagar och söndagar.

Årets säsong med vintersporttåg till Årefjällen blir den femte i ordningen. Veolia Transport var först ut att köra nattåg i konkurrens med SJ när marknaden för nattåg avreglerades 2007. Antalet avgångar har successivt ökat liksom antalet resenärer.

Under familjeveckorna, perioden 5–31 januari 2011 reser barn med fritt i liggvagn och ombord satsar vi extra på barnen! Erbjudandet gäller för max två barn under 16 år som medföljer betalande vuxen i liggvagn eller sittvagn.

För mer information om tidtabell och priser, se www.veolia-transport.se eller kontakta Veolia Transports pressjour 0770-33 11 33

Fakta om Veolia Transport Sverige

Veolia Transport driver persontrafik på entreprenad åt Rikstrafiken, länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige. Vi är Sveriges största operatör inom persontrafik. Varje dag åker cirka en miljoner resenärer med Veolia Transport i Sverige. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i vårt arbete som sköts av 5 000 medarbetare. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i 30 länder. www.veolia-transport.se

Kommentarer (0)