Direkttåg Helsingborg - Stockholm

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 11:18 CEST

Veolia Transport vill förbättra kommunikationerna med tåg mellan nordvästra Skåne och Stockholm. Från 3 oktober sätter Veolia Transport in direkta nattåg till och från Stockholm torsdag och söndag kväll i båda riktningarna.

Direkta nattåg innebär fördelar för många grupper exempelvis veckopendlare, studenter och weekendresenärer. Den som reser med nattåg i båda riktningarna får tre heldagar, fredag – söndag, i nordvästra Skåne, Nordsjälland eller Stockholm.

– Vi sätter in direkttåg till och från Helsingborg för att vi ser ett behov av bättre tågförbindelser mellan nordvästra Skåne och Stockholmsområdet. Vår förhoppning är att de nya direkttågen ska göra det enklare att resa med tåg för dem som jobbar och studerar på distans eller vill uppleva en minisemester, säger Marco Andersson.

Tågen avgår torsdagar och söndagar från Helsingborg 23.35 och ankommer Stockholm C 05.50. I motsatt riktning avgår tåget torsdagar och söndagar 23.15 och ankommer Helsingborg C 06.45. Tåget stannar även i Landskrona 23.20 på nordgång och 07.01 på sydgång. På vägen stannar tåget även i Linköping, Norrköping och Nyköping.

Nattåget medför sittvagnar och liggvagnar. Samtliga vagnar är utrustade med eluttag och trådlöst internet som är fritt för resenärerna.

Fast pris
En resa enkel väg Helsingborg C – Stockholm C kostar 369 kr i sittvagn och 549 kr i liggvagn. Veolia Transport tillämpar fasta priser oavsett när du bokar. Vi har även rabatter för ungdomar, studenter och pensionärer samt familjeerbjudande, för mer information, se www.veolia-transport.se

Utbudet på sträckan fördubblas
Veolia Transport trafikerar sedan 3 juli 2009 sträckan Malmö – Stockholm med veckoslutståg. Från 1 oktober 2010 är det möjligt att bedriva trafik alla dagar i veckan, vilket innebär att utbudet på sträckan nästan fördubblas.

För mer information, kontakta Veolia Transports pressjour 0770-33 11 33Fakta om Veolia Transport Sverige

Veolia Transport driver persontrafik på entreprenad åt Rikstrafiken, länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige. Vi är Sveriges största operatör inom persontrafik. Varje dag åker cirka en miljoner resenärer med Veolia Transport i Sverige. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i vårt arbete som sköts av 5 000 medarbetare. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i 30 länder. www.veolia-transport.se

Kommentarer (0)