Nyköping får fler tågförbindelser!

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 11:50 CEST

Veolia Transport inför tågstopp i Nyköping med nattågen Stockholm – Helsingborg/Malmö, nattågen Malmö – Stockholm – Åre- Storlien under vintersporten och vissa dagtåg Stockholm – Malmö.

Nattågen Stockholm – Helsingborg/Malmö avgår torsdagar och söndagar från Malmö Syd 22.40, Lund C 23.00 och Helsingborg 23.35 och ankommer Nyköping 04.45. I motsatt riktning avgår tåget 00.20 natt mot fredag och måndag och ankommer Helsingborg C 06.45, Lund 07.23 och Malmö Syd 07.46. Nattåget medför sittvagnar och liggvagnar. Samtliga vagnar är utrustade med eluttag och trådlöst internet som är fritt för resenärerna.

Under vintersporten, perioden 18 december 2010 – 1 maj 2011, går direkta nattåg till Årefjällen. Onsdagar och lördagar i riktning norrut och torsdagar och söndagar i riktning söderut.

Det blir även möjligt att resa med nattågen Stockholm – Nyköping – Stockholm, vilket förbättrar kommunikationerna till och från Stockholm. Under hösten stannar även tåget från Stockholm C 15.38 i Nyköping, vilket ger ny tågförbindelse från Stockholm till Nyköping, men även ett direkttåg från Nyköping till Malmö.

En resa enkel väg Malmö Syd - Nyköping kostar 299 kr i sittvagn och 549 kr i liggvagn. Stockholm – Nyköping kostar 99 kr vid förköp på www.veolia-transport.se. Veolia Transport tillämpar fasta priser oavsett när du bokar. Vi har även rabatter för ungdomar, studenter och pensionärer samt familjeerbjudande. Måndag – torsdag och lördag reser dessutom 2 vuxna till priset av 1 i sittvagn.

För mer information om tidtabell och priser, se www.veolia-transport.se eller kontakta Veolia Transports pressjour 0770-33 11 33
Fakta om Veolia Transport Sverige

Veolia Transport driver persontrafik på entreprenad åt Rikstrafiken, länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige. Vi är Sveriges största operatör inom persontrafik. Varje dag åker cirka en miljoner resenärer med Veolia Transport i Sverige. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i vårt arbete som sköts av 5 000 medarbetare. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i 30 länder. www.veolia-transport.se

Kommentarer (0)