Fler än 100 olika kontakt- och uttagsalternativ samt fler än 100 kabeltyper finns att välja mellan.

Conrad Business Supplies erbjuder anpassad kabelkonfigurationstjänst för industri och handel i hela Europa

Conrad Business Supplies erbjuder europeiska kunder inom sektorer som industri, handel, databehandling, bilindustri, medicinsk industri, skåpkonstruktion och automation en utökad kabel- och trådkonfigurationstjänst i samarbete med Koax24 och Litze24. Konfigureringstjänsten är snabb, bekväm och tillgänglig för beställning via en säker konfigurationsplattform online.

Två olika konfigurationsalternativ finns tillgängliga: koaxialkablar från Koax24 samt solida eller enkel/flertrådiga kablar från Litze24. Det finns också koaxialkablar och D-sub-kablar, rund- och bandkablar samt individuella kabelnät.

Båda konfigurationstjänsterna tillsammans erbjuder över 100 individuella kombinationer med olika kontakter och uttag samt fler än 100 kabeltyper. Endast högkvalitativa kablar, ledningar och kontakter från ledande märken används och beställningarna behandlas och tillverkas i Tyskland.

"Med vårt kabelkonfigurationserbjudande kan användare från många olika marknader ange exakt rätt kabelkonfiguration för sina individuella applikationsbehov. Oavsett om man behöver kabellängder på en meter eller flera kilometer, säljs produkterna per meter eller i förpackade enheter ", säger Melanie Lauer, vice VD för International Business Supplies hos Conrad.

Produktutbudet omfattar enkla förlängningskablar för elinstallationer samt kablar, adaptrar, ljudkablar, färdiga fiberoptiska kablar och nätverkskablar. Det finns också individuellt konfigurerade USB-kablar samt bildskärms- och HDMI-kablar.

Kablar och trådar kan monteras enligt kundspecifikationer och levereras i små kvantiteter ner till en enhet. Normal leveranstid är tre till fyra arbetsdagar.

Klicka här för att komma åt online konfigurationsorderplattformar från både Koax24 och Litze 24.