I prisutdelningen deltog Annette Schweizer-Leischner, ägare och VD för ESKA ERICH SCHWEIZER GmbH och Dr. Werner Conrad, ägare och VD för Conrad Electronic.

Conrad och ESKA: en stark gemenskap under 50 år

Det 50-åriga partnerskapet mellan Conrad och ESKA initierades 1968 av Werner Conrad (nuvarande direktörens morfar) och Erich Schweizer (far till den nuvarande verkställande direktören) och började ursprungligen med ett utbud av cirka 100 olika säkringar. Sedan dess har partnerskapet utvecklats över både generationer och tid. Idag säljer ESKA 2500 artiklar via Conrad och hedrar det långvariga framgångsrika distributionspartnerskapet mellan de två företagen med detta pris.

"Conrad är en av de viktigaste nyckelkunderna för ESKA idag och har ensamrätt för online-distribution", säger VD, Annette Schweizer-Leischner, som kommentar till det långvariga distributionspartnerskapet mellan de två företagen. "Sedan starten av vårt partnerskap har Conrad haft en snabb tillväxt och ESKA är stolta över att vara en del av den framgången. Kontinuitet, förtroende och innovation är grunden för de kommande 50 åren av denna framgångshistoria, precis som den standard som fastställdes av våra fäder. "

"Det är en stor ära för oss att få den här utmärkelsen, som inte bara bekräftar framgången för vårt samarbete, utan också är ett tecken på att vi har kunnat tillgodose våra kunders behov under de senaste 50 åren med ESKA" sade Dr Werner Conrad under presentationen av priset.

ESKA Erich Schweizer GmbH har under 70 år utvecklat och tillverkat ett trendsättande sortiment inom säkerhetsområdet under kvalitetsmärket "Made in Germany" vid huvudkontoret i Kassel. Conrad erbjuder innovativa produkter för byggnadstjänster, grön energi, solceller, smarta hem, medicinsk teknik och vitvaror samt hemelektronik och industriella applikationer (som kontroll och mätning).

här.