ConFlix - Se dina TV-serier i 360-grader (virtual reality)

Se alla dina favoritserier i virtual reality

Vr-glasögon blev årets julklapp 2016, men än har tekniken inte nått ut brett till konsumenter. Det har däremot streamingtjänster av film och tv-serier. Därför lanserar e-handlaren Conrad vr-streamingtjänsten Conflix som gör det möjligt att se alla favoritserier i 360-grader (virtual reality).

- Med Conflix ska vi ta en markant andel av både streaming- och vr-marknaden. Vi tror att tv-serier i virtual reality är nästa stora grej bland hushållen. Tänk dig att kunna se dig runt i 360-grader och få se scener man aldrig tidigare kunnat se, säger Andreas Malberg, marknadsdirektör på Conrad.

Det är ett unikt samarbete med världens största innehållsproducenter som gör Conflix möjlig att lansera. Samarbetet innebär inte bara att Conflix kunder kommer att kunna se sina favoritserier i 360-grader, utan också att de får tillgång till de senaste avsnitten 30 dagar före alla andra.

- Att få titta på ett nytt avsnitt av en tv-serie 30 dagar före alla sina vänner är ytterligare ett incitament för att skaffa vår streamingtjänst, säger Andreas Malberg

Vid den europeiska lanseringen den 1 april finns tusentals tv-serier kopplade till tjänsten. Alla är fullt kompatibla med vr-glasögon, vilket innebär att du kan se dig runt i 360 grader oavsett vilken tv-serie eller vilket avsnitt du än tittar på.

Tjänsten kostar 199 kronor/månad. I priset ingår leasing av Conflix egna vr-glasögon och full tillgång till Conflix utbud.

Registrering och ytterligare information på Conflix sajt.

Conrad Electronic
Sedan 1923 är det tyska familjeföretaget Conrad ett begrepp för teknik och elektronik. Med fler än 4 000 medarbetare verkar Conrad i 17 länder genom lokala dotterbolag och återförsäljare. Företaget distribuerar sina produkter till kunder i 150 länder.

Det ständigt växande produktsortimentet består av ett fascinerande och omfattande produktutbud från ledande tillverkare och exklusiva märken; från de minsta elektronikkomponenter och ett stort sortiment verktyg till de senaste konsumentprodukterna, liksom datorer- och kommunikationsteknologier.

Conrad Electronic är en stark och innovativ partner för såväl företag och privatkunder. Conrad Electronic erbjuder produkter och omfattande tjänster genom e-handel, lokala försäljningsställen, lösningar för e-upphandling och sina egna försäljningskanaler. Conrad Electronic har vunnit förtroende för sina kvalitetstjänster av många ledande företag på alla marknader.

I slutet av 2013 öppnade Conrad Electronic en ny EPA-yta (electrostatic protected area) i sitt huvudlager och distributionsenhet i Wernberg, Tyskland. Certifieringen av den nya ESD-skyddade ytan och hela ESD-hanteringen enligt DIN EN 61340-5-1 är den första i sitt slag inom komponentdistributionssektorn.

Conrad Electronic finns sedan 2005 på den svenska marknaden – www.conrad.se - med Sveriges förmodligen största utbud inom teknik och elektronik. Över 750 000 produkter finns tillgängliga online.