Consid tar mark i Borås

IT-företaget Consid, med kontor i bland annat i Göteborg, tar nu mark i Borås när de tecknar avtal med Högskolan i Borås avseende vidareutveckling och förvaltning av högskolans externa webbplats.

Consids åtagande innebär vidareutveckling och förvaltning av Högskolan i Borås externa webbplats, som bygger på plattformen EPiServer. Consid kommer inom ramarna för avtalet leverera bland annat webbdesign, interaktionsdesign, programmering och systemintegrering/systemarkitektur.

– Vi har sedan tidigare ett antal kunder inom utbildningssektorn och är otroligt glada över att Högskolan i Borås nu är en av dem. Vi ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med dem och är glada för förtroendet, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Consids affärsområde Interactive, som innefattar webb- och portallösningar, har vuxit sig allt starkare. Den starka kompetens företaget besitter inom detta område, och plattformen EPiServer specifikt, är en stor faktor till att Consid får förtroendet från Högskolan i Borås.

Uppdraget för Högskolan i Borås löper initialt över 1 års tid.

• göteborg
  • jönköping
  • episerver

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta 400 miljoner kronor för 2015. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens snart 250 anställda. Läs mer på www.consid.se.