Consid tecknar ramavtal med Fläkt Woods

Consid tecknar nu ramavtal med Fläkt Woods, en global marknadsledare och samarbetspartner inom energieffektiva ventilations- och luftbehandlingssystem för komfort- och bostadsventilation samt brandsäkerhetsprodukter. Fläkt Woods finns i 65 länder, men har sitt största kontor i Jönköping, där Consid har sitt huvudfäste.

Avtalet avser IT-konsulttjänster och Consid ska genom avtalet bland annat hjälpa Fläkt Woods med arkitektur, utveckling och användarvänlighet inom produktkonfiguratorer samt portallösningar, så som utvecklad kundportal för förbättrad kund- och användardialog.

- Detta är en extremt prestigefylld affär för oss, inte minst ur ett Jönköpingsperspektiv. Det känns otroligt stimulerande att ha en så stark spelare som Fläkt Woods som kund och det visar verkligen på den starka lokala position som vi har i Jönköping, säger Peter Hellgren, vd för Consid.

Consid kommer genom avtalet bidra med sin djupa tekniska kompetens och erfarenhet av tekniska lösningar inom tillverkningsindustrin. Avtalet gäller tills vidare.

För mer information, kontakta:

Peter Hellgren, vd Consid

E-post: peter.hellgren@consid.se

• jönköping

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Linköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 200 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Om Fläkt Woods

Fläkt Woods är en global marknadsledare och samarbetspartner inom energieffektiva ventilations- och luftbehandlingssystem. Företaget har en försäljning om 430 M€, 2 200 anställda runtom i världen, 15 fabriker i 7 länder, och lokal närvaro i 65 länder med egna säljare i 30 länder. Läs mer på www.flaktwoods.com