Consid vinner utmärkelsen Årets marknadsförare

Consid påbörjade i början på 2014 en satsning kring sin marknadsföring och gjorde under året stora framsteg såväl vad det gällde sina marknadsföringskampanjer som sin närvaro i media och sociala medier. Det var således med stor glädje de tog emot beskedet om att de var ett av de tre nominerade företagen till utmärkelsen Årets marknadsförare, även kallad Guldstickan. Utmärkelsen delades ut av Marknadsföreningen i Jönköping och NavPR på Jönköpingsgalan den 14 mars. De andra nominerade företagen var en lokal mäklarbyrå och en Art director/stylist.

Nomineringen för Consid löd:

Consid har tack vare stor målmedvetenhet, utmanande kampanjer med tydligt budskap och kreativ höjd gått från tämligen anonymt till omtalat, omskrivet och välkänt på bara ett år. Resultatet av ett genomtänkt marknadsarbete visar sig i en tydligt ökad kännedom om varumärket utanför den egna branschen, lyckade nyanställningar och förvärv samt stort genomslag i TV, tidningar och på sociala medier.

Motiveringen för det vinnande företaget löd:

Tack vare stor målmedvetenhet, en ny marknadsstrategi och ett genomtänkt marknadsarbete har årets vinnare varit ett av 2014 års mer omtalade och omskrivna företag i regionen. Resultatet av utmanande och kreativa kampanjer, vilka för övrigt låtit tala om sig långt utanför den egna branschen, har vida överträffat förväntningarna: 250 persontips gav 18 nyanställningar, ett avklarat företagsförvärv och flera på gång, flera ryktbara utmärkelser, bl.a. DI Gasell och en 800%-igt ökad medienärvaro. Årets marknadsförare 2014 är... CONSID!

- Vi är otroligt glada och stolta över denna utmärkelse. Det känns fantastiskt att efter den senaste tidens fokus på vår marknadsföring få ett tydligt bevis på att det har varit värt allt jobb. Vi är verkligen inne i en fantastisk positiv trend som ett av Nordens snabbast växande IT-konsultbolag, säger Peter Hellgren, VD på Consid.

För Consid har 2014 varit ett år fullt av utmärkelser där man bland annat, för andra året i rad, vunnit Veckans Affärers utmärkelse Superföretagen sett över samtliga branscher i Jönköpings län. Nationellt sett hamnade Consid i denna ranking på fjärde plats bland de svenska IT-bolagen med spelföretaget King och Axis strax över sig. Med 2014 i ryggen uppfyller företaget nu även, för fjärde året i rad, kriterierna för Dagens Industris utmärkelse Gasellföretag.

- Jag är övertygad om att vår marknadsföringsresa bara har börjat, och det känns så fantastiskt roligt och spännande. Nu kommer vi fortsätta i samma anda, och samtidigt fokusera på att utveckla och förbättra varumärket Consid, säger Beatrice Carpvik, Varumärkesansvarig på Consid.

• jönköping
  • beatrice carpvik

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Linköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Bolaget beräknas omsätta ca 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens drygt 200 anställda. Läs mer på www.consid.se.

Beatrice Carpvik

Varumärkesansvarig 0769-430227